Lundhags eller Meindl att vandra i?!

Vad tycker ni? Jag ska jobba uppe i Keb i sommar och vill inte ta med båda paren. Vilka ska jag välja, Meindl Island, eller Lundhags?

Jag har bara gått längre turer i Meindl, men funkar Lundhags lika bra???

/Martin
 
Jag

kan inte jämföra. Har bara haft mina Lundhags en kortare tid och har inte nyttjat de en hel sommar nonstop som jag kommer göra nu. Meindl har jag kört ett halvår nonstop, men är inte fullt nöjd..

/m
 
Är du osäker på dina Lundhags så ta de andra...
:)

Nu vet jag inte hur dina Lundhags ser ut, men jag har varit inne på att skaffa ett par högskaftade opolstrade kängor till någon inte alltför avlägsen sommar.
De kommer sannolikt inte att följa med till Keb då mina tidigare erfarenheter där har varit få vad, men många höjdmeter. Det passar mina Meindl utmärkt till.

Jag hade försökt ta med båda. Det är rätt viktigt vad man har på fötterna.
 
Om dina Lundhags sitter fint tycker jag att du kan ta dem. Jag har gått många långturer i mina.
De torkar fortare och jag känner mig alltid mer terränggående i Lundhags än i "kontinentala" kängor.

Ta de kängor som du tycker är skönast. Det är ändå viktigast.
 
Med tanke på terrängen i området så skulle jag välja de kängor som ger bäst stöd för foten och det torde nog vara Meindl normalt sett. Å andra sidan så skulle jag väldigt gärna vilja ha flera par kängor om jag skulle vara i fjällen under en såpass lång tid så i det här fallet skulle jag ta alla[1] par jag hade. :)

[1] I mitt fall skulle det bli minst tre par, men jag letar fortfarande efter idealpjucken... ;)
 
Bägge

skogenskonung; sa:
Vad tycker ni? Jag ska jobba uppe i Keb i sommar och vill inte ta med båda paren. Vilka ska jag välja, Meindl Island, eller Lundhags?

Jag har bara gått längre turer i Meindl, men funkar Lundhags lika bra???

/Martin

Jag skulle ta båda och låta skorna vila ett dygn mellan varven, inga dojjor mår bra av att användas nonstop en hel säsong.

Mvh,

J
 
Raskesven; sa:
Eller varför inte göra det extremt äventyrliga; ta bara Lundhags;-)

Äsch alltid dumt att chansa. Jag märker ju hur osäker du verkar, ta det säkra före det osäkra. En Meindl vänsterdojja och en Lundhags höger dito, idiotsäkert..
 
sajberjohan; sa:
Snacka om lyxproblem...

Precis, själv skall jag upp i sommar en vecka och då är det kronans M90 som får sitta på foten. Finns säkert bättre men dom har vandrat många mil och med betydligt värre packning än denna tur ...... och dom e gratis :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
migael Meindl eller lundhags? Fjällvandring 38
erikhaglund Snöslask? Lundhags eller membrankängor? Fjällvandring 5
SofiaR Duger mina Lundhags från tidigt 80tal? Fjällvandring 11
morgenblau Lundhags vandra High for warm-temperate climate Fjällvandring 1
Klofver Haglöfs lex 110 /lundhags v12 90 Fjällvandring 9
moa_k40 Är vandringsbyxorna (Lundhags) myggsäkra? Fjällvandring 1
katteng Ryggsäck, Bergans vs Osprey vs Lundhags Fjällvandring 8
tikita erfarenhet av Lundhags kängor i fjällen? Fjällvandring 18
Sigi Finns det ett alternativ till Lundhags mooseboots? Fjällvandring 40
barlidenxc lundhags scout Fjällvandring 6
MaDe Problem med Lundhags Scout kängan Fjällvandring 23
pjh891013 Storlek på Lundhags Scout?? Fjällvandring 5
MBac Lundhags Fjell Mid, din uppfattning? Fjällvandring 6
lilonjo Lundhags-kängor Fjällvandring 3
fafner Lundhags Professional vs. Meindel & Hanwag Fjällvandring 3
mums_mums m90 jämfört med Lundhags Fjällvandring 3
Lundhags filtsulor? Fjällvandring 2
Claes_H Vandring långhelg 21-24 september - Skäckerfjällen eller Sonfjället? Fjällvandring 7
k elias Enafors till Storlien eller andra hållet? Fjällvandring 3
nicko_ Gå Svartsjön/Gaskkajavri-Tarfala eller omvänt -- är det möjligt i början av september? Fjällvandring 11
barasara Rutt från Sverige till Norge (Narvik eller Bodö/Sulitelma/Sulitjelma) Fjällvandring 9
Jesper1972 Abisko till Vakkotavare, via Unna Allakas (eller inte ?) i Augusti Fjällvandring 9
SofiaPS 5-7 dagar ensligt eller oledat med hund Fjällvandring 9
GrodanW Footprint: ta av eller inte? Fjällvandring 23
haiwa åka eller inte åka... Fjällvandring 12
medicinmannen MSR eller Marmot tält Fjällvandring 10
jonw Sju dagar till/från Kiruna. Hinner jag gå runt Kebnekaise eller ska hitta någon annan rutt? Fjällvandring 15
Picea Höga vägen Rapadalen eller längre in? Fjällvandring 11
coverman Nybörjare med 2 barn runt Abisko eller Kebnekaise Fjällvandring 6
insco Tåg eller bil till fjällen? Fjällvandring 3
Glimmerstigen Vada Siellajohka eller annat trevligt turförslag Fjällvandring 1
cbs "Nästanfjäll" eller isolerade fjällmiljöer utanför de egentliga fjällen? Fjällvandring 18
pajaflow Storulvån - Ljungdalen eller Storulvån - Ramundberget? Fjällvandring 12
berekson Hösthelg Skäckerfjällen (eller andra tips?) Fjällvandring 0
jonas2000 Sovsäck, reselakan eller påslakan i stugor Fjällvandring 9
Linnea74 Starta i Vaisaloukta eller Akka? Fjällvandring 12
Lindamariaerika Förlänga tur mellan enafors och ramundberget. Gå via gåsen eller annat? Fjällvandring 7
jonas72 Dagsturer Anaris eller Lunndörrstugan Fjällvandring 0
stormfrog Keb runt Vistas -> Keb fjällstation via Tarfala: Över Duolbanjunecohkka eller Längs Drakryggen? Fjällvandring 10
Robtrek Till Lapporten från Abisko Östra eller från Turiststation? Fjällvandring 1
Denisee1 Någon som åker från östersund till storulvån eller valådalen idag 15/6? Fjällvandring 1
Moga Snöläge Kebnekaise eller Sylarna runt 20 juni? Fjällvandring 7
danneman10 Utmaning eller dumdristigt ? Fjällvandring 39
Chrille74 Har ni med er både tändare och tändstickor eller... Fjällvandring 24
nickimark Resa Kiruna-Nikkaluokta 12/6 eller 13/6 Fjällvandring 1
skystunt Var du på toppen av keb 11/7-2020? eller känner du någon som var Fjällvandring 0
Ulan65 Var parkera? Abisko, Kiruna eller Nikkaloukta? Fjällvandring 25
Sl96 Fjällvandring alternativa rutter Abisko - Nikkaloukta eller tips på andra rutter Fjällvandring 21
moa_k40 Osprey Ariel eller Aura 65 AG med tung vikt? Fjällvandring 2
Snöslask Lättviktstält 2p för skandinavien (amerikanst eller nordiskt?) Fjällvandring 21

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.