Lundhags eller Meindl att vandra i?!

Vad tycker ni? Jag ska jobba uppe i Keb i sommar och vill inte ta med båda paren. Vilka ska jag välja, Meindl Island, eller Lundhags?

Jag har bara gått längre turer i Meindl, men funkar Lundhags lika bra???

/Martin

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag

kan inte jämföra. Har bara haft mina Lundhags en kortare tid och har inte nyttjat de en hel sommar nonstop som jag kommer göra nu. Meindl har jag kört ett halvår nonstop, men är inte fullt nöjd..

/m

Är du osäker på dina Lundhags så ta de andra...
:)

Nu vet jag inte hur dina Lundhags ser ut, men jag har varit inne på att skaffa ett par högskaftade opolstrade kängor till någon inte alltför avlägsen sommar.
De kommer sannolikt inte att följa med till Keb då mina tidigare erfarenheter där har varit få vad, men många höjdmeter. Det passar mina Meindl utmärkt till.

Jag hade försökt ta med båda. Det är rätt viktigt vad man har på fötterna.

Om dina Lundhags sitter fint tycker jag att du kan ta dem. Jag har gått många långturer i mina.
De torkar fortare och jag känner mig alltid mer terränggående i Lundhags än i "kontinentala" kängor.

Ta de kängor som du tycker är skönast. Det är ändå viktigast.

Med tanke på terrängen i området så skulle jag välja de kängor som ger bäst stöd för foten och det torde nog vara Meindl normalt sett. Å andra sidan så skulle jag väldigt gärna vilja ha flera par kängor om jag skulle vara i fjällen under en såpass lång tid så i det här fallet skulle jag ta alla[1] par jag hade. :)

[1] I mitt fall skulle det bli minst tre par, men jag letar fortfarande efter idealpjucken... ;)

Bägge

skogenskonung; sa:
Vad tycker ni? Jag ska jobba uppe i Keb i sommar och vill inte ta med båda paren. Vilka ska jag välja, Meindl Island, eller Lundhags?

Jag har bara gått längre turer i Meindl, men funkar Lundhags lika bra???

/Martin

Jag skulle ta båda och låta skorna vila ett dygn mellan varven, inga dojjor mår bra av att användas nonstop en hel säsong.

Mvh,

J

Raskesven; sa:
Eller varför inte göra det extremt äventyrliga; ta bara Lundhags;-)

Äsch alltid dumt att chansa. Jag märker ju hur osäker du verkar, ta det säkra före det osäkra. En Meindl vänsterdojja och en Lundhags höger dito, idiotsäkert..

sajberjohan; sa:
Snacka om lyxproblem...

Precis, själv skall jag upp i sommar en vecka och då är det kronans M90 som får sitta på foten. Finns säkert bättre men dom har vandrat många mil och med betydligt värre packning än denna tur ...... och dom e gratis :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips