Träning och hälsa Tränar du rätt?

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-02-20, 09:07
seobserver seobserver är inte uppkopplad

Träningen blir till vad du gör den till, tar du med dig lupp och macrokamera blir det mycket ner på huk och upp igen, dvs mer allsidigt än att bara gå.
Cykla och handla, tänk på att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Det sitter i attityden, man mår ju bra mens man rör på sig och efter, bieffekterna skall inte underskattas.
go tur
Svara med citat
Gammal 2016-01-21, 12:21
rosytambe rosytambe är inte uppkopplad

Bra tråd, tack för att ni delar med er av era träningstips! Det är svårt att motivera sig när det är mörkt och kallt ute. Men med dessa tips ska jag nog kunna komma igång!
Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 16:36
elwira elwira är inte uppkopplad

När det blir mörkt och kallt ute har jag alltid svårt för utomhusaktiviteter. Då brukar jag oftast göra enklare övningar hemma på vardagsrumsgolvet, med diverse redskap. Har du tillgång till ett gym med t.ex. löpband så är det ju ett alternativ.
Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 18:15
Skogskungen Skogskungen är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av seobserver Visa inlägg
Träningen blir till vad du gör den till, tar du med dig lupp och macrokamera blir det mycket ner på huk och upp igen, dvs mer allsidigt än att bara gå.
Cykla och handla, tänk på att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Det sitter i attityden, man mår ju bra mens man rör på sig och efter, bieffekterna skall inte underskattas.
go tur
Håller med här! Att använda sig av vardagen till träning är mycket trevligt (dock är allt lite beroende av hur man bor etc). Själv springer jag någon gång i veckan och går på gym. Till vardags brukar jag cykla/gå till affären och handla. Även min sambo brukar följa med och handla. Vi tar då våra vandringsryggsäckar och storhandlar, vilket ger en bra träning. När jag springer runt och fixar på gården har jag för det mesta dottern på ryggen i bärsele vilket ger lite extra träning (så länge jag inte gör något som dammar eller låter mycket). Att ha henne på ryggen förhindrar även mig att göra "felaktiga" lyft, eftersom jag verkligen måste böja mig ner när jag lyfter något för att inte mosa henne
Förstår ändå vad du menar, att mörkret och snön kan göra det jobbigare. Om du har barn kan du alltid ta med dem på en utflyckt? Dra ditt/dina barn in pulka över en äng i hög snö är bra träning. Plus att du sedan får vila och umgås med dem.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:53.

Logga in