projektarbete; vad driver dig till att träna?

Hej mitt namn är Robert Alexanderson, jag är 18 år gammal och går sista året på Fässberg, i linjen Samhäll/Natur. Alla treor får i uppgift att göra ett projektarbete. Mitt projekt kommer dels att handla om hur jag förbereder mig för Hisingen Runt, ett cykellopp i Göteborg och dels ska jag försöka ta reda på vad det är som driver folk till att träna såpass mycket som vissa gör.

Därför undrar jag om någon är intresserad av att svara på några frågor om bland annat träningsvanor, mål med träningen och problem som kan uppstå vid mycket träning.

Den/de jag söker ska träna minst fem gånger i veckan, gärna mer. Det får gärna vara någon som inte tillhör den absoluta eliten i sin idrottsgren, men det är inget krav. Alla åldrar är välkomna att delta.
 
Vill du ha just 5 gånger i veckan inom huvudsporten eller räknas alla träningspass som är crossträning för att hjälpa assisterande muskelgrupper? Springer just nu i lågsäsong inte mer än 3 gånger i veckan men cyklar, stryketränar och går med packning för att stärka musklerna 8-10 gånger / vecka utöver löpningen.
 
Den/de jag söker ska träna minst fem gånger i veckan, gärna mer. Det får gärna vara någon som inte tillhör den absoluta eliten i sin idrottsgren, men det är inget krav.
Jag tränar, helt utan kontakt med eliten, minst fem gånger i veckan.
Skälet till att jag tränar kan sägas vara bibehållen eller ökad glädje, på kort sikt (stresshantering med & rörelseglädje under träningspass) och på lång sikt (träning bidrar till god hälsa som ökar odds för glädje).
 
Alla träningspass räknas in. Så du får gärna delta om du vill. Om du vill får du gärna vara anonym, men jag vill gärna ha åldern på dig.

Hur vill du svara på frågorna, kanske via mail? Jag har 19 frågor uppskrivna.
 
Jag tränar, helt utan kontakt med eliten, minst fem gånger i veckan.
Skälet till att jag tränar kan sägas vara bibehållen eller ökad glädje, på kort sikt (stresshantering med & rörelseglädje under träningspass) och på lång sikt (träning bidrar till god hälsa som ökar odds för glädje).


Är du intreserad av att svara på några frågor om träning?

Jag behöver kanske totalt en två-tre som ställer upp. Åtminståene till att börja med. Tyvär kan jag inte erbjuda så mycket för hjälpen då jag för närvarande har en väldigt taskig ekonomi, men en trisslott kan jag säkert skicka.
 
Jag ställer upp. Tränar 6-7x/vecka om jag inte extrajobbar. Mest styrka och kondition, är i lågsäsong nu så jag tränar inte speciellt målinriktat. Skicka ett mail eller meddelande om du vill ha med mig i studien.
/A.
 
jag tränar 4-5 gånger i veckan i snitt, men tillhör "eliten" inom min sport... kan tänka mig att svara på frågorna om du har behov av mig!
 
Tack för visat intresse! Just nu söker jag dock någon som tränar minst tio gånger i veckan för att jämnföra med de som jag har tillfrågat hittills, som tränar cirka 7 gånger i veckan.
 
Hej

Jag är mycket intresserad av träning och hjälper dig gärna med frågorna.
Just nu går mitt liv i princip ut på träning, det är helt enkelt min huvudsyssla, så så mycket mer insatt än vad jag är just nu är svårt att bli.

Jag konditions- och styrketränar regelbundet varje vecka 6 ggr i veckan med 1 vilodag.
Jag bokför kosten och räknar ut exakt intag av kcal varje dag. :)
hur som, jag är insatt och ställer gärna upp på lite frågor :)

/tim
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.