Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Långfärdsskridskor på Norrviken i Stockholm

Lördagen den 23 januari bestämde vi oss för att åka långfärdsskridskor på Norrviken i Sollentuna.
Vi parkerade bilen på Norrvikens IP på Brunkebergsåsen i Sollentuna, precis som mängder med andra gjort. Här var det välorganiserat med ett par parkeringsvakter som visade oss vidare till lediga P-platser. Vi kom ut rätt sent eftersom vi tagit oss friheten att sova ut på lördagen......Helena fyllde år på fredagen och det blev rätt sent :)

Långfärdsskridskor på Edsviken i Stockholm

Idag, söndagen den 17 januari, var det dags för årets första tur på Långfärdsskridskor. Vi tog bilen till Norra Edsviken som har en plogad bana som är 8,1 km lång. Eftersom detta var årets premiärtur så tyckte vi att sträckan verkade perfekt.

När vi vaknade var det -4 grader kallt med bra förutsättningarna för att få en härlig dag på isen. Snabbt kokades kaffe och matsäck fixades.

Vi parkerade bilen vid Sollentuna IP precis i kant med norra Edsviken.

Slalom och Längd i Idre

Veckan på fjället var kall med en temperatur som pendlade mellan -12 och -19. Trots den låga temperaturen så blev det många åk i backarna och minst en tur per dag i längdspåren. Det var bara att packa på sig så mycket kläder som möjligt under jackan och skidbyxorna och linda in ansiktet med rånarluva, mössa och halsduk.