Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

"Drop off" Kaitumälven... Kaitumälven - Del 2

Dag 1 flugfiske och pontonpaddling i Kaitumälven

Rotorbladen skar knivskarpt genom luften. I ett ögonblink lättade Helikoptern och sköt iväg som en kanonkula mot horrizonten. drygt Tio sekunder varade tystnaden, sedan kom Myggorna...

Äventyret till Kaitum börjar på Södermalms innergård... Kaitumälven - Del 1

Det här är berättelsen om en flugfiske och Pontonpaddling som jag och min vän Tobias gjorde i slutet av Juli i år 2009... 5 dagar på Kaitumälven i varsin underbar pontonbåt... (Positioneringen är lokaliserad till den plats där helikoptern satte av oss ett par dagar senare)

Allt började med ett telefonsamtal från Tobbe.

Första blogginlägget någonsin måste vara banalt...

Allt är roligare när man är flera...