VILKEN ÄR DEN BÄSTA ÖVERLEVNADSBOKEN

Hejsan!
Jag undrar vilken den bästa överlevnadshandboken som är den bästa, jag letar en bok som är bra för hela världen(alla världs delar).???!!!

Boktips

Bushcraft av Ray Mears täcker hela världen härlig bok att sitta att bläddra i med många fina bilder. Vill man ha en smidigare version så finns Essential Bushcraft som är samma bok fast i ett mindre format.

Annars så finns Armens överlevnadshandbok och Överleva på naturens villkor som också är riktigt bra böcker i ämnet men de täcker dock bara sveriges terräng.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bushcraft

Håller med sajberjohan att Ray Mears har gjort en mycket bra bok.Tar upp det viktigaste om överlevnad i olika klimatzoner.Tydliga teckningar och utmärkta foton.

Mvh Kenneth

Vart kan man hitta Bushcraft? Helst inte på nätet utan är det någon som vet någon bokaffär i S-holm/Uppsala som kan ha den?
Tack på förhand

Bushcraft

Hej

Den finns på svenska http://www.bokus.se men kan köpas mycket billigare från england (inklusive frakt) på http://www.amazon.co.uk

Buschvraft är rikigt bra med mycket foton och bra beskrivningar om överlevnads situationer. Helt klart den bästa boken.

Om det är friluftsliv på med mer utrustningtips m.m är vildmarksboken av Lars Monsen rikigt bra.

//jonas

Om du däremot inte vill handla på nätet så kan du alltid kolla ISBN-numret på boken på exempelvis bokus.se, och sedan beställa den hos din lokale bokhandlare.

Punkarn

Re: Boktips

sajberjohan; sa:
Bushcraft av Ray Mears täcker hela världen härlig bok att sitta att bläddra i med många fina bilder. Vill man ha en smidigare version så finns Essential Bushcraft som är samma bok fast i ett mindre format.

Vad skiljer böckerna förutom storlek (och pris). Vad missar jag om jag köper pocketversionen...?

/M

Re: Re: Boktips

granbom; sa:
sajberjohan; sa:

Vad skiljer böckerna förutom storlek (och pris). Vad missar jag om jag köper pocketversionen...?

/M

Inget egentligen, det är mer eller mindre bara mindre i storlek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips