Vilken sovsäck ska jag köpa? (kebnekaise området)

I slutet av Juli. Vill inte ska vara alltför dyr, max 1200:-
Räknar med att tälta 3 nätter.

Vilket sovsäck rekommenderar ni? Helst inte så tung!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Här gäller det att vara snabb med och tipsa om bra utrustning ;) ,har ingen erfarenhet av sovsäcken ifråga men du kommer säkert att bli nöjd med den och till ett bra pris.
Varför inte skriva en recension när du har använt den ett tag så andra får reda på om den är bra eller om den bör undvikas.
Lycka till med din nya sovsäck.

Tomas

Här gäller det att vara snabb med och tipsa om bra utrustning ;) ,har ingen erfarenhet av sovsäcken ifråga men du kommer säkert att bli nöjd med den och till ett bra pris.
Varför inte skriva en recension när du har använt den ett tag så andra får reda på om den är bra eller om den bör undvikas.
Lycka till med din nya sovsäck.

Tomas

Var ca. 80 st som läst tråden men ingen svarade vet inte om jag var så snabb :)

Var ca. 80 st som läst tråden men ingen svarade vet inte om jag var så snabb :)

De 80 var kanske nybörjare som jag och kunde inte rekommendera något ;o)
Själv har jag också köpt en säck -5 grader eftersom jag frös i en kass säck på min enda fjällvandring än så länge. Helt kasst att frysa på natten kan jag säga. Har blivit en marmot för mig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips