Vilken sovsäck ska jag köpa? (kebnekaise området)

I slutet av Juli. Vill inte ska vara alltför dyr, max 1200:-
Räknar med att tälta 3 nätter.

Vilket sovsäck rekommenderar ni? Helst inte så tung!

Här gäller det att vara snabb med och tipsa om bra utrustning ;) ,har ingen erfarenhet av sovsäcken ifråga men du kommer säkert att bli nöjd med den och till ett bra pris.
Varför inte skriva en recension när du har använt den ett tag så andra får reda på om den är bra eller om den bör undvikas.
Lycka till med din nya sovsäck.

Tomas

Här gäller det att vara snabb med och tipsa om bra utrustning ;) ,har ingen erfarenhet av sovsäcken ifråga men du kommer säkert att bli nöjd med den och till ett bra pris.
Varför inte skriva en recension när du har använt den ett tag så andra får reda på om den är bra eller om den bör undvikas.
Lycka till med din nya sovsäck.

Tomas

Var ca. 80 st som läst tråden men ingen svarade vet inte om jag var så snabb :)

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Var ca. 80 st som läst tråden men ingen svarade vet inte om jag var så snabb :)

De 80 var kanske nybörjare som jag och kunde inte rekommendera något ;o)
Själv har jag också köpt en säck -5 grader eftersom jag frös i en kass säck på min enda fjällvandring än så länge. Helt kasst att frysa på natten kan jag säga. Har blivit en marmot för mig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips