...Svara gärna i en debattform nu istället för att komma med påståenden eller frågor...
LOL!
http://tiny.cc/dbnq7
...Svara gärna i en debattform nu istället för att komma med påståenden eller frågor...
Hon är besviken att den inte fått större gensvar. det är naturligt. Alla vill vi att det vi producerar ska få maximalt genomslag. Men det produceras så mycket så det är svårt att komma fram i mediabruset. sorglig sanning.
Hennes ider om varför är hennes, och hon känner nog så ( hur hon känner kan jj bara hon veta), men det innebär inte att det undertrycks. Bara att det är svårt att nå fram.
Sånt är livet. alla vill vi nå fram, se bara alla bloggare. sorry, men sånt ärlivet. har inget med vilka slutsatser man drar. mera vem som drar slutsatserna, och hon är där inget känt namn. Tror att Göran Greiders skrifter får mera genomslag då han är känd.
Men dte är bara att ligga i, något som en del skribenter här gör iallafall
Hela vargfrågan är, som symbolvärde, synnerligen talande när det gäller hur illa det är ställt med tanken på att visa acceptans och ha förståelse för andra.
Alltså, problemet som avhandlingen visar är att handläggare skapar egna lagar, rutiner och tolkningar. De utser även personal som passar deras egna åsikter.Kan vi enas om att avhandlingen säger detta?
Så har inte jag tolkat de delar av texten jag har läst. Jag har tolkat det som att tjänstemännen utestänger folk som de vet skulle opponera sig mot de beslut som följer regeringens direktiv.
Tänk att en skolklass skall anordna en klassresa. Större delen av klassen är positiva till klassresan, men en handfull personer är negativa och vill inte åka på klassresa. Är det då så himla fel att låta bli att ta med dessa negativa personer i den grupp som ska planera klassresan? De lär ju inte tillföra så mycket positivt?
Instämmer, det måste nog till tydligare lagar - även om jag kan anse det synd att handläggarna missbrukat, delvis, den frihet de egentligen har tilldelats. En frihet som borde innebära flexibilitet, lyhördhet och vara ett verktyg för att skapa den acceptans av rovdjuren som var det politiska målet.
Nu har hela rovdjursfrågan egentligen totalhavererat, och man undrar hur vägen ut ur detta skall se ut. Konsensus måste ju vara målet. Men jag kan ärligt talat inte se en hållbar lösning inom de närmsta åren på detta. Om ens någonsin.
Sen vad de har med detat att göra fattar jag inte.
men är det du i den här rullen då ? http://www.youtube.com/watch?v=x0S5zS8jSE4