Varg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bla bla bla...

Vilket jävla kackel det blir så fort det handlar om rovdjursfrågan. Jag tror knappast att nån av oss här på forumet har någon patentlösning på "problemet". O hacka på varandra, va fan löser det.:(

Var det nån som såg reprisen om varghundarna igår?

"Mannen som pratar med hundar" ..Ceasar.
-Verkligt beklämmande att dom kan göra nåt dyligt.
Dom skapar ett djur som bara skapar problem för sig själv och andra...

...ser att landshövding Maria Norrfalk är, hur skall man säga, rätt förvånad över Rapps påstående om ökad tjuvjakt:

– Det här är jätteolyckligt. Jag tar bestämt avstånd från påståenden om ”försvunna och illegalt dödade vargar”, för det vet vi ingenting om. Vi ska omgående gå igenom och kontrollera tjänstemannens påståenden. Rapporten är ingenting som länsstyrelsen står bakom, säger Maria Norrfalk till Jakt & Jägare.

– Jag blev totalt tagen på sängen när jag fick se påståendena om att tjuvjakten har ökat. Det är direkt tendentiöst. Vi ska titta på det här snarast. Om det sker den här veckan eller nästa kan jag inte säga men det måste ske så snart som möjligt, säger Maria Norrfalk till Jakt & Jägare.

Nej, jag såg i stället "Ut i Naturen" igår. Hur lösspringande hundar bitit ihjäl en lappuggla, verkligt beklämmande att dom släpper lös dem på detta sättet.
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/801884/

Det borde vara koppeltvång på alla hundar i naturen utom jakthundar i arbete.
Koppeltvång är enkel att förstå, värre är med den diffusa regeln som gäller nu.
Det är ju välkänt att den icke jaganda delen av befolkningen gärna släpper sina hundar mellan
februari och augusti.

Det är bara räven (och mården mm) som har rätt att ställa till massaker på fågelbon.

...ser att landshövding Maria Norrfalk är, hur skall man säga, rätt förvånad över Rapps påstående om ökad tjuvjakt:

– Det här är jätteolyckligt. Jag tar bestämt avstånd från påståenden om ”försvunna och illegalt dödade vargar”, för det vet vi ingenting om. Vi ska omgående gå igenom och kontrollera tjänstemannens påståenden. Rapporten är ingenting som länsstyrelsen står bakom, säger Maria Norrfalk till Jakt & Jägare.

– Jag blev totalt tagen på sängen när jag fick se påståendena om att tjuvjakten har ökat. Det är direkt tendentiöst. Vi ska titta på det här snarast. Om det sker den här veckan eller nästa kan jag inte säga men det måste ske så snart som möjligt, säger Maria Norrfalk till Jakt & Jägare.

Än så länge så finns det inte så mycket tjuvjakt att prata om.
Den kommer igång senare när EU har fastställt sin hopplösa rovdjurspolitik.
Jag tror tjuvjägarna avvaktar ett tag till och ser hur det är tänkt.

Än så länge så finns det inte så mycket tjuvjakt att prata om.
Den kommer igång senare när EU har fastställt sin hopplösa rovdjurspolitik.
Jag tror tjuvjägarna avvaktar ett tag till och ser hur det är tänkt.

Ja en halvering av den Finska vargstammen, trots licensjakt är ju inte "så mycket att prata om." Och hade de inte haft licensjakten i Finland som lättat på jägarnas tryck, så hade alla vargar utrotats.

http://www.jaktojagare.se/notiser/halverad-finsk-vargstam-efter-tjuvjakt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips