[Skåne] Gissa bilden!

... Uppströms Osby, Yes! Skeingesjön, ännu mera JA! Vi snackar alltså om det ~ utloppet av Helge- och Vieån i Skeingesjön (se rött x på bifogad Lantmäterikarta). Ett stenkast från Skeingeborg. Har sett bilder från platsen från sommarhalvåret då det verkligen ser helt annorlunda ut runt omkring och på dragflotten (med vevanordning!). När jag var i där i mitten av april var det uppenbarligen hög vattennivå/översvämmat och flotten låg på land.

Ännu en plats jag rekommenderar med fina fågel- och växtmarker, vandringsleder och paddelvatten! Även lite historia med borgen och dess något gåtfulla förflutna.

Så, då går stafettpinnen åter till @Anna1973 ! :)

Bilagor

• Skeingesjön.jpg
    Skeingesjön.jpg
    324.8 KB · Visningar: 186
Tackar tackar @HPT 😊

Mina senaste bilder har nog varit lite för kluriga, så denna gång undrar jag, vilket är slottet?

Bilagor

• IMG_20190602_134010.jpg
    IMG_20190602_134010.jpg
    559.9 KB · Visningar: 110

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Helt korrekt @thureb 😊

Bellinga slott, som ligger vid Ellestadsjön. Trevlig liten 'undangömd' sjö som är perfekt för en halvdags paddling.

Nu ser vi framemot en ny bild. ☀️

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips