Gissa Position Gotland

Jag minns dem så väl, men det var fasligt länge sen jag var där.
Fortfarande inga digitala bilder att lägga upp.
 
Jaha.??. på så vis. :giggle:
En ny bild. Ett nytt fiskeläge. En ny gåta.. ”Nej, det är inte Provence-Det är Gotland” Denna bod var med i reklamkampanjen med denna slogan för en tio år sedan.

Övervuxen med murgröna väcker denna uppmärksamhet hos alla. Många brudpar fotas här.

Platsen då?. Jo, om man tar min första bild ..den plats där jag tog den. Där är det!! Namnet på fiskeläget.

Murgröna övvervuxen.jpg
 
Det är den kända "kejsar Henriks själavägning" som lär vara Gotlands största bevarade medeltida kalkmålning. Vamlingbo kyrka är rätt. Här finns också en gravsten med en träffande formulering ett memento mori.

Du har kanske fortfarande inga bilder Joanna?

Thure

lars.jpg
 
Inga digitala bilder tyvärr, så vänta aldrig på mig utan lägg upp egna. Jag borde kanske avhålla mig från gissningar i denna tråd :(
Fritt fram för näste man.
 
Även om jag varit där några gånger så har jag inga lagom svåra bilder. Bara superlätta, så gissa inte, fint där, ska besöka igen snart !!

b7.jpg




b9.jpg
 
Tack för bilder på Domkyrkan och Ringmuren.. För att tråden ska vandra vidare krävs att någon lägger in bild som vi kan gissa på. Görs inte det, får nog tråden läggas ned.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.