Gissa Position Gotland

Jag minns dem så väl, men det var fasligt länge sen jag var där.
Fortfarande inga digitala bilder att lägga upp.

Jaha.??. på så vis. :giggle:
En ny bild. Ett nytt fiskeläge. En ny gåta.. ”Nej, det är inte Provence-Det är Gotland” Denna bod var med i reklamkampanjen med denna slogan för en tio år sedan.

Övervuxen med murgröna väcker denna uppmärksamhet hos alla. Många brudpar fotas här.

Platsen då?. Jo, om man tar min första bild ..den plats där jag tog den. Där är det!! Namnet på fiskeläget.

Murgröna övvervuxen.jpg

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Det är den kända "kejsar Henriks själavägning" som lär vara Gotlands största bevarade medeltida kalkmålning. Vamlingbo kyrka är rätt. Här finns också en gravsten med en träffande formulering ett memento mori.

Du har kanske fortfarande inga bilder Joanna?

Thure

lars.jpg

Inga digitala bilder tyvärr, så vänta aldrig på mig utan lägg upp egna. Jag borde kanske avhålla mig från gissningar i denna tråd :(
Fritt fram för näste man.

HasseQ

Avslutat
Även om jag varit där några gånger så har jag inga lagom svåra bilder. Bara superlätta, så gissa inte, fint där, ska besöka igen snart !!

b7.jpg

b9.jpg

Tack för bilder på Domkyrkan och Ringmuren.. För att tråden ska vandra vidare krävs att någon lägger in bild som vi kan gissa på. Görs inte det, får nog tråden läggas ned.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.