[Skåne] Gissa bilden!

... Uppströms Osby, Yes! Skeingesjön, ännu mera JA! Vi snackar alltså om det ~ utloppet av Helge- och Vieån i Skeingesjön (se rött x på bifogad Lantmäterikarta). Ett stenkast från Skeingeborg. Har sett bilder från platsen från sommarhalvåret då det verkligen ser helt annorlunda ut runt omkring och på dragflotten (med vevanordning!). När jag var i där i mitten av april var det uppenbarligen hög vattennivå/översvämmat och flotten låg på land.

Ännu en plats jag rekommenderar med fina fågel- och växtmarker, vandringsleder och paddelvatten! Även lite historia med borgen och dess något gåtfulla förflutna.

Så, då går stafettpinnen åter till @Anna1973 ! :)

Bilagor

• Skeingesjön.jpg
    Skeingesjön.jpg
    324.8 KB · Visningar: 220
Tackar tackar @HPT 😊

Mina senaste bilder har nog varit lite för kluriga, så denna gång undrar jag, vilket är slottet?

Bilagor

• IMG_20190602_134010.jpg
    IMG_20190602_134010.jpg
    559.9 KB · Visningar: 140
Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Helt korrekt @thureb 😊

Bellinga slott, som ligger vid Ellestadsjön. Trevlig liten 'undangömd' sjö som är perfekt för en halvdags paddling.

Nu ser vi framemot en ny bild. ☀️

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.