[Skåne] Gissa bilden!

... Uppströms Osby, Yes! Skeingesjön, ännu mera JA! Vi snackar alltså om det ~ utloppet av Helge- och Vieån i Skeingesjön (se rött x på bifogad Lantmäterikarta). Ett stenkast från Skeingeborg. Har sett bilder från platsen från sommarhalvåret då det verkligen ser helt annorlunda ut runt omkring och på dragflotten (med vevanordning!). När jag var i där i mitten av april var det uppenbarligen hög vattennivå/översvämmat och flotten låg på land.

Ännu en plats jag rekommenderar med fina fågel- och växtmarker, vandringsleder och paddelvatten! Även lite historia med borgen och dess något gåtfulla förflutna.

Så, då går stafettpinnen åter till @Anna1973 ! :)

Bilagor

• Skeingesjön.jpg
    Skeingesjön.jpg
    324.8 KB · Visningar: 205
Tackar tackar @HPT 😊

Mina senaste bilder har nog varit lite för kluriga, så denna gång undrar jag, vilket är slottet?

Bilagor

• IMG_20190602_134010.jpg
    IMG_20190602_134010.jpg
    559.9 KB · Visningar: 134
Helt korrekt @thureb 😊

Bellinga slott, som ligger vid Ellestadsjön. Trevlig liten 'undangömd' sjö som är perfekt för en halvdags paddling.

Nu ser vi framemot en ny bild. ☀️

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips