Regnkläder

Hej,
Kan någon tipsa om bra, lätta, utrymmessnåla regnkläder??
Jag har i detta fall inga krav på "andningsfunktion", vilket delvis är en prisfråga. Jag har heller inga större krav på fickor och huva. Lätt och utrymmesnålt känns däremot kul och bra.
Patric
 
TNF Venture

Jag använde TNF Venture Jacket + Pants (http://www.thenorthface.com/code/products/product_pages/13014_standard.html) vid två regniga vandringar förra året, och var på det stora hela nöjd med funktionen.

Jackan och byxan väger 410 resp. 230g och tar inte speciellt stor plats vilket också var det primära kravet från min sida.

Det lilla problem jag hittat med jackan är att den inte är så slittålig på utsidan när det är så tunnt tyg. Inte så att den går sönder, men däremot ruggades ytan upp lite på ryggen under höftbältet efter en veckas vandring med användning varje dag.

Patrik

Edit: Länken ovan kapas av någon anledning när inlägget visas, åtminstone för mig. Den ska hur som helst sluta på 13014_standard.html
[Ändrat av plantto 2003-06-11 kl 11:10]
 
Två andra alternativ:

- Marmot Precip (t.ex. från Sportsnet)
- Mountain Equipment DriLite (t.ex. från CMM Online)
 
Det beror lite på vilka krav som ställes på vattentäthet, jag köpte ett vanligt Craft regn/vindställ där jackan väger 460g och byxorna 320g vilket funkar för mig.. Detta stället klarar regn ganska länge men jag slår nog fan upp tältet om det blir för jävligt... Stället var rätt billigt oxå, jag tror att jag gav 695:- för det...
 
helly hansen..

håller mej med ett helly hansen.. håller väldit bra mot regn.. iaf de jag har.. vet inte vad modellen heter.. köpte den på stadium i butik och kostade ca 1400... det är ett väldigt lätt ställ och går utan problem ner i sidofickan på min ryggsäck.. (haglöfs shosho 6000) det gjorde inte mitt förra regnställ..
 
Tack gott folk. Nu har jag ju lite att spana på.

Märkligt är att tre av fyra bidragsgivare är namne.
Ett omedvetet nätverkstänkande? Man kan ju inte låta bli att associera till Svenska KennethKlubben (http://www.kenneth.y.se/).

Fridens liljor.
 
Täta regnkläder?

Finns det inga vanliga regnställ längre - utan membran som kan slitas ut?
Det verkar som att till och med billighetsvarianterna ska ha diffusionsmembran nuförtiden.
 
Re: Täta regnkläder?

Nordesjo; sa:
Finns det inga vanliga regnställ längre - utan membran som kan slitas ut?
Det verkar som att till och med billighetsvarianterna ska ha diffusionsmembran nuförtiden.

Jo det finns fortfarande galon men jag har svårt att tro att det är så många som använder det.

Jag kommer ihåg när jag hade ett dylikt ställ som barn. Jag fick snabbt en reva och så var det stället helt förstört. ingen slitstyrka alls och man kunde lika gå utan då man blev helt sur ändå.
 
Re: Täta regnkläder?

Nordesjo; sa:
Finns det inga vanliga regnställ längre - utan membran som kan slitas ut?
Det verkar som att till och med billighetsvarianterna ska ha diffusionsmembran nuförtiden.
Helly Hansen har ett regnställ utan membran. Utsidan är gjord i polyurethane och insidan i mjuk uppruggad polyester. Stället väger 850 g. Väldigt smidigt i materialet och närmast idealiskt om man är still i lägret och fiskar och dylikt. Men att vandra i är helt kört. Det blir som en tryckkokare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Schmoo Regnkläder vid vandring - Neomondo Kläder 3
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
behedwin Regnkläder med lite packvolym? Kläder 5
doffy_74 Sanera illaluktande äldre regnkläder? Kläder 6
bientai Regnkläder Kläder 3
Lockheed Regnkläder för fjällvandring. Kläder 18
spaceromancer Alltid torr utan regnkläder! Kläder 17
seww Ännu en tråd om regnkläder... Kläder 10
såg letar efter lätta o svetvänliga regnkläder Kläder 6
snowdog North face regnkläder- hur mycket vatten tål dessa? Kläder 23
avslutat medlemskap 131216 Regnkläder - Lätt eller tungt? Kläder 6
mindful riktigt bra regnkläder Kläder 21
doffy_74 8848 regnkläder? Kläder 1
Glännman Regnkläder för cykel och skog Kläder 8
Näktergal Regnkläder till barn Kläder 12
Inakol Regntäta regnkläder Kläder 14
J_B Regnkläder Haglöfs vs Marmot Kläder 22
Metzger Bra regnkläder? Kläder 2
Thomas79 Regnkläder Kläder 1
okis Regnkläder Kläder 8
Jokkmokkguiderna Billiga regnkläder! Kläder 1
johan5588 Slitstarka regnkläder !? Kläder 9
Holt Regnkläder för jobb-cykling Kläder 5
Per Edvardsson Regnkläder Kläder 0
sir Toby Alpin/regnkläder Kläder 1
KillerKaninen Regnkläder Kläder 3
Sp Overaller o Regnkläder Kläder 6
Joakim Ambrosson Marmot PreCip - regnkläder? Kläder 24
majjen Regnkläder - en evig diskussion Kläder 13
Trident21 Regnkläder? Vad rekomenderar ni? Kläder 2
nermander Allt om regnkläder? Kläder 12
stgren Regnkläder a la Försvarsmakten Kläder 8
pandeon Impregnera regnkläder Kläder 7
Uller Bra regnkläder, finns det? Kläder 7
UffeK Regnkläder i djungeln Kläder 2
karlflensburg Riktiga regnkläder? Kläder 3
Regnkläder..vad ska jag välja??? Kläder 8
Regnkläder Kläder 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.