Regnkläder till barn

Hej,
Vad skulle ni ha köpt för något till en nioåring? Vad för något skall man satsa på som inte blir för dyrt? De ska användas mest i scouterna och i skolan. Tar tacksamt emot tips!
 
Nioåring och scouter. Då finns det ingen anledning att satsa på lättviktsmaterial eller andasfunktioner.

Ett tätt regnställ i något tunnare galon/gummimaterial är alldeles utmärkt. Det behöver inte vara särskilt avancerat. Den av mina scouter som i somras var torrast efter ett ösregn var han som hade ett regnställ från Cubus.

Annars brukar jag rekommendera de stora sportaffärernas egna märken. De brukar vara prisvärda.

Råden bygger å att det handlar om "traditionella" scoutläger och lite lättare hajker.
 
Man kan också satsa på att ha en enda jacka som är regnjacka, snyggare vardagsjacka och vinterskaljacka. Såna finns tex hos stadium för kanske 400 kr.
 
Nioåring och scouter. Då finns det ingen anledning att satsa på lättviktsmaterial eller andasfunktioner.

Ett tätt regnställ i något tunnare galon/gummimaterial är alldeles utmärkt. Det behöver inte vara särskilt avancerat. Den av mina scouter som i somras var torrast efter ett ösregn var han som hade ett regnställ från Cubus.

Annars brukar jag rekommendera de stora sportaffärernas egna märken. De brukar vara prisvärda.

Råden bygger å att det handlar om "traditionella" scoutläger och lite lättare hajker.

Tack för tips, det från cubus är det med eller utan hängslen på byxorna? Funderar på vad man skall välja där också?
 
Nylon med Pu bakpå funkar utmärkt, är hållbart och kan ärvas eller säljas vidare när de växt ur det.
Lårings, byxor, jacka och sydväst är bra men med regnvantar oxså blir det perfekt.
 
Inga hängslen

För att underlätta kissandet är det mycket lättare utan hängslen. Tänk själv att i spöregn behöva ta av dig regnjackan för att sedan knäppa upp innan du kan börja pinkandet.
 
Hyfsad kvalitet finns det mycket av - viktigare att det passar bra och är bekvämt och det är personligt tycke och smak. Börja med att kolla de stora sportkedjornas egna märken - de brukar vara de mest prisvärda produkterna. Pröva några olika och känn efter.
 
lager157.com har billiga, bra och tunna galonställ för 200 kr. Sen underställ för 120 kr att ha under. Fleeceset finns oxå för 120 kr. Har själv produkter därifrån till mina tjejer t ex galonställ och underställ. De är hela och fina fortfarande efter 2 år användande.
 
lager157.com har billiga, bra och tunna galonställ för 200 kr. Sen underställ för 120 kr att ha under. Fleeceset finns oxå för 120 kr. Har själv produkter därifrån till mina tjejer t ex galonställ och underställ. De är hela och fina fortfarande efter 2 år användande.

Dock vet jag inte hur deras skalplagg/funktionsplagg är i kvalitet.
 
lager157.com har billiga, bra och tunna galonställ för 200 kr. Sen underställ för 120 kr att ha under. Fleeceset finns oxå för 120 kr. Har själv produkter därifrån till mina tjejer t ex galonställ och underställ. De är hela och fina fortfarande efter 2 år användande.

Vet du vad de har för storlekar? Är de med hängslen? Skall vara till nioåring.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
Schmoo Regnkläder vid vandring - Neomondo Kläder 3
behedwin Regnkläder med lite packvolym? Kläder 5
doffy_74 Sanera illaluktande äldre regnkläder? Kläder 6
bientai Regnkläder Kläder 3
Lockheed Regnkläder för fjällvandring. Kläder 18
spaceromancer Alltid torr utan regnkläder! Kläder 17
seww Ännu en tråd om regnkläder... Kläder 10
såg letar efter lätta o svetvänliga regnkläder Kläder 6
snowdog North face regnkläder- hur mycket vatten tål dessa? Kläder 23
avslutat medlemskap 131216 Regnkläder - Lätt eller tungt? Kläder 6
mindful riktigt bra regnkläder Kläder 21
doffy_74 8848 regnkläder? Kläder 1
Glännman Regnkläder för cykel och skog Kläder 8
Inakol Regntäta regnkläder Kläder 14
J_B Regnkläder Haglöfs vs Marmot Kläder 22
Metzger Bra regnkläder? Kläder 2
Thomas79 Regnkläder Kläder 1
okis Regnkläder Kläder 8
Jokkmokkguiderna Billiga regnkläder! Kläder 1
johan5588 Slitstarka regnkläder !? Kläder 9
Holt Regnkläder för jobb-cykling Kläder 5
Per Edvardsson Regnkläder Kläder 0
sir Toby Alpin/regnkläder Kläder 1
KillerKaninen Regnkläder Kläder 3
Sp Overaller o Regnkläder Kläder 6
Joakim Ambrosson Marmot PreCip - regnkläder? Kläder 24
majjen Regnkläder - en evig diskussion Kläder 13
Trident21 Regnkläder? Vad rekomenderar ni? Kläder 2
nermander Allt om regnkläder? Kläder 12
stgren Regnkläder a la Försvarsmakten Kläder 8
srpp Regnkläder Kläder 8
pandeon Impregnera regnkläder Kläder 7
Uller Bra regnkläder, finns det? Kläder 7
UffeK Regnkläder i djungeln Kläder 2
karlflensburg Riktiga regnkläder? Kläder 3
Regnkläder..vad ska jag välja??? Kläder 8
Regnkläder Kläder 13
niklaz Byxor med skalmaterial till knäna endast? Kläder 9
Plogg High eller mid skaft till nya lundhags? Kläder 11
holetaker Utmanare till Carinthia? Kläder 6
pr33d Hitta ersättare till favoritunderstället Kläder 31
museo12 Tjockare alternativ till Fjällräven high coast-byxor? Kläder 0
Elvah Finmaskiga liners till höga kängor? Kläder 4
AnnaMiaMaria Skidbyxor till kort och tjock Kläder 4
Alucardi Lundhags skalkängor tips nu till vintern Kläder 19
bjornhallberg Jacka och Shorts ersättare till ITAB Jokk och Traveller Kläder 1
Cacan Ny "Krok" till kängor Kläder 6
Jackiie Första paret enklare kängor till pojkvännen - XXL? Kläder 11
AnteÅ Krokar till byxor Kläder 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.