Dessutom kan ju hängmattor skada bark, varpå träden kan bli infekterade av diverse parasiter. Konsekvensen blir ju att virkesvärdet sänks.
/Niklas
Torde inte just virkesvärdet vara tämligen ointressant i just naturreservat eller nationalparker?
Dessutom kan ju hängmattor skada bark, varpå träden kan bli infekterade av diverse parasiter. Konsekvensen blir ju att virkesvärdet sänks.
/Niklas
Torde inte just virkesvärdet vara tämligen ointressant i just naturreservat eller nationalparker?
Beror nog på vem man frågar, markägare eller naturvårdsbyråkrat. De förstnämnda lär instämma med ditt påstående, de sistnämnda gör det nog inte.
/Niklas
/Niklas
Somliga reservat har så stor andel vindfällen och blivande vindfällen att de stängts för besök. Kraven för tillgänglighet har gjort dem otillgängliga. Det suger.
Sunt förnuft och ett diskret uppträdande är det som gäller. Minns en gång på 70-talet när jag kom liftandes från Holland och hamnade i en park i Malmö där det stod campingförbjudenskyltar ganska tätt. Rullade ut min sovsäck i ett tätt buskage och somnade . Vaknade efter ett par timmar av att en securitasvakt stod och drog en klocka knappt en meter från mig utan att märka mig. Man får göra en avvägning från fall till fall. Som sagt "sunt förnuft" och att vara diskret är ledorden när man väljer nattläger "på ställen där man sover blott en gång, Blir sömnen trygg och drömmen full av sång.
Naturligtvis måste ju staten betala för expropierad mark, men kan man trixa sig förbi det genom någon juridisk semantik så blir ju marken ändå otillgänglig för markägaren.
Pappersarbete och praktik stämmer inte alltid överens.
Om detta har förekommit och fortsatt förekommer är det våldsamt provocerande för min känsla för rätt eller fel.
Jag vet inte om det är lagligt eller inte att göra sådant, men att något är lagligt behöver ju definitivt inte innebära att det är rätt!
Ännu en tråd framgångsrikt urspårad, well done! För fullständighetens skull bör dock även vargjakt och K-I-K-A-R-E idisslas ad infinitum, in absurdum och ad nauseum. Carry on!