Kriminell av misstag

Jag trodde att vi var överens om att det är en oskriven regel att man inte lämnar sina fekalier liggande öppet.

Oskrivna regler grundar ju sej på sunt förnuft och är så självklara så att det inte behövs skrivas någon regel om sånt. Tydligen så behövs det skrivas regler gällande att göra nr 2 i Tyresta nationalpark...

Fast det gör nog ingen större skillnad i nationalparken för folk tältar, gör lägerbrasor, fiskar, cyklar mountainbike etc oavsett ändå trots att sånt är totalförbjudet, så varför skulle någon då följa en lag om att man ska gräva ner/täcka över sin klubba?
 
Oskrivna regler grundar ju sej på sunt förnuft och är så självklara så att det inte behövs skrivas någon regel om sånt. Tydligen så behövs det skrivas regler gällande att göra nr 2 i Tyresta nationalpark...
Exakt. Låter man kreti och pleti agera utifrån sitt sunda förnuft så skiter det sig. QED.
 
  • Gilla
Reactions: MrP
Exakt. Låter man kreti och pleti agera utifrån sitt sunda förnuft så skiter det sig. QED.

Jag förstår att just du driver med mej och asgarvar men om jag inte förklarar i absurdum så finns det ett antal andra som (medvetet?) missförstår och ifrågasätter minsta stavelse....
 
Det finns inga regler om sånt, utan med sånt så gäller enbart sunt förnuft.

Och detta visar väl att sunt för nuft betyder olika saker för olika människor. Om man hänvisar till sunt förnuft och tror att alla kommer att göra lika, får man tyvärr fel.
Ska alla göra lika krävs regler och någon som ser till att relgerna efterlevs, antingen men bestraffning för fel eller belöning för rätt beteenden.

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.