Kriminell av misstag

Som tur är så finns det inga nationalparker eller reservat där det är förbjudet att pinka eller skita, så det kan man göra så mkt man vill.
 
Appropå inget annat. Den här tråden hade nog med allra största sannolikhet lyckats att få mig avstängd. Igen. Som tur är tyckte jag att den var rätt ointressant från början så jag har bara läst de fyra sista sidorna så jag tänker inte lägga mig i den här gången när det handlar om hundar och/eller skit-saker.
 
Lite märkligt att människoskit anses så mycket äckligare än djurskit. Det är ju inte precis vaniljpraliner älgen klämmer ur sig. De kan väl börja gräva ner sin skit också? Iaf i Tyresta.

Får jag välja så kliver jag hellre i en älg skit än människoskit, vilda djuren bajsar i skogen.
 
Lite märkligt att människoskit anses så mycket äckligare än djurskit. Det är ju inte precis vaniljpraliner älgen klämmer ur sig. De kan väl börja gräva ner sin skit också? Iaf i Tyresta.
Nej, det är inte märkligt, utan ett resultat av darwinistisk evolution. Den som inte undviker spillning från den egna arten löper större risk att exponeras för smittämnen och parasiter. Och om man tycker att det luktar vidrigt så undviker man den och chansen till överlevnad ökar. Ungefär som att evolutionen har sållat bort dem som tycker att giftiga växter smakar gott.
 
Lite märkligt att människoskit anses så mycket äckligare än djurskit. Det är ju inte precis vaniljpraliner älgen klämmer ur sig. De kan väl börja gräva ner sin skit också? Iaf i Tyresta.

Det är skillnad på skit och skit. Framförallt är det skillnad på skit beroende på vad man äter.

Men som påpekats är det också så att fekalier från människa har mycket högre sannolikhet att innehålla bakterier och parasiter som kan smitta människa. Därför ska man t.ex. undvika att gödsla grönsaker med gödsel från dass. I områden är det är vanligt att man gödslar med mänskliga fekalier ("nightsoil") så är förekomsten av inälvsparasiter högre än i områden där man inte gör det.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.