Nytt Multifuelkök till Trangia

I senaste numret av Utemagasinet går att läsa om en ny multifuelbrännare till Trangian som baseras på Novabrännaren. Brännaren skulle alltså vara direkt anpassad för Trangias vindskydd, utan adaptrar mm. Och levereras alltså utan kärlstöd. Brännaren skulle nå butikerna under sommaren och endast kosta runt 300.
Har någon mer info om detta?
 
Jag har en ;o)). Det är en Optimus Nova som man gjort en spec. kopp till så den passar i Trangias vindskydd. Mitt Trangia är gammalt så jag fick göra hål för reglage och slang. Vet inte hur det är på dom nya men jag misstänker att du får fila lite. Koppen finns föresten som ett Optimus tillbehör.
 
storeric; sa:
Jag har en ;o)). Det är en Optimus Nova som man gjort en spec. kopp till så den passar i Trangias vindskydd. Mitt Trangia är gammalt så jag fick göra hål för reglage och slang. Vet inte hur det är på dom nya men jag misstänker att du får fila lite. Koppen finns föresten som ett Optimus tillbehör.


Vad kostade köket? Hur såg det ut och när kom det ut i handeln? Några synpunkter till en köphungrig :) ?
 
Re: Lågt pris

perwickström; sa:
Hej
Jag tror att du missupfattat prisuppgiften :)
Har för mig att den kommer att kosta 1300 tyvärr.

//PW

Jo, jag vet att det låter för bra för att vara sant, men då får vi skylla på Utemagasinet :)
Uppgiften därifrån är korrekt citerad.

/CrM
 
I utemagasinet står det faktiskt att köket kostar 1300:- Jag läste oxå först 300 men fick sen syn på ettan som blev kvar på raden innan :-((
 
Murphys 2:a tillägg:
Om något verkar för bra för att vara sant så är det det!

;-) p-a
 
CrossM; sa:
Vad kostade köket? Hur såg det ut och när kom det ut i handeln? Några synpunkter till en köphungrig :) ?
Jag betalade 1200:- Det levererades i en Trangia-kartong, det föjde med en förvaringspåse i tyg, en 0,5 l bränsleflaska, ett litet verktyg och reservdelslista. Jag har ingen erfarenhet av multifuelkök så funktionen kan jag inte säga så mycket annat om än att det verkar fungera och att Optimus Nova fått bra kritik här på Utsidan
 
Amatörer på Utemagasinet

Tordas; sa:
I utemagasinet står det faktiskt att köket kostar 1300:- Jag läste oxå först 300 men fick sen syn på ettan som blev kvar på raden innan :-((

Bland det första jag fick lära mig när jag gick på en kurs i att skriva om teknik, var att inte göra (=förhindra) radbrytning i ett numeriskt värde (tal, telefonnummer etc.) eftersom det försvårar läsningen.

Jag tyckte också att 300 SEK var otroligt billigt, och var tvungen att läsa igen för att hitta den separata 1:an på föregående rad.

Per Brune
 
[/QUOTE]
Jag betalade 1200:- Det levererades i en Trangia-kartong, det föjde med en förvaringspåse i tyg, en 0,5 l bränsleflaska, ett litet verktyg och reservdelslista. Jag har ingen erfarenhet av multifuelkök så funktionen kan jag inte säga så mycket annat om än att det verkar fungera och att Optimus Nova fått bra kritik här på Utsidan
[/QUOTE]

Är det vanliga nova med adapter? D v s kan man också använda den utan trangiaköket?
nova.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Brune Nytt kök från Feltema Kök och brännare 1
Jmhe Nytt Primus Omnilite Ti Sotar igen Kök och brännare 34
qvick nytt munstycke primus 2397 Kök och brännare 1
Urwaldjaeger Problem med nytt Primus Omnifuel Kök och brännare 12
såg nytt kök i samlingen Kök och brännare 2
skurken Nytt kök med gas! Kök och brännare 45
mts0n Letar nytt lätt kök för tävlingsändamål. Kök och brännare 7
Avslut090305 Ny kastrull eller nytt kök? Kök och brännare 8
aborren Nytt gas kök !!!!!!!! Kök och brännare 19
andy69 Nytt Primus? Kök och brännare 1
KamratJonas Problem med nytt primus micron Kök och brännare 10
KLAGER Även Optimus kommer med nytt kök i vår - Quasar Kök och brännare 11
masvean Nytt "turkjøkken" hva trenger jeg??? Kök och brännare 9
GilbertK Nytt kök hos Biltema Kök och brännare 48
Hobbe21 Nytt kök Kök och brännare 4
il C nytt kök Kök och brännare 1
Northstar Nytt kök Kök och brännare 6
skogstroll Nytt kök? Kök och brännare 17
JSilfver Nytt fotogenkök Kök och brännare 1
Livetiskuggan Hajkbricka för multifuelkök Kök och brännare 16
Pellepelikan Hjälp med val av multifuelkök Kök och brännare 121
Skipper_ I Multifuelkök, skall man eftersträva så stort munstycke som möjligt? Kök och brännare 0
Avslutat Medlemskap 201709 Veke till multifuelkök Kök och brännare 9
Nåsten Bränslen till multifuelkök Kök och brännare 24
MagArne Val av kastruller till multifuelkök Kök och brännare 3
srpp Multifuelkök med gasmöjligheter... Kök och brännare 28
adventure_transport Stort multifuelkök Kök och brännare 15
tlundberg Kök till Fjällräven Clasic Kök och brännare 0
på tunn is Höga kärl till trangia Kök och brännare 9
pysen78 Tanklock till Coleman Kök och brännare 0
Gandolforf Kokkärl till vedkök/hobo stove Kök och brännare 17
hsp Vindskydd eller kall mat Kök och brännare 4
Heikkinen Vart köpa kork till bränsleflaskor? Kök och brännare 13
chala Fotogen vs Bensin vs Sprit till multikök Kök och brännare 37
Alucardi Alternativ till Trangias brännarkopp för Optimus Polaris konvertering på Trangia kök Kök och brännare 41
Polar300 BD's tystbrännarhattar verkar ha gått till gudarna... Kök och brännare 10
LessIsMore Bästa grytset till Optimus polaris Kök och brännare 4
Pannkakan16 Kan Optimus gasbehållare användas till Trangias gasbrännare? Kök och brännare 2
rikard500 Stekpanna till ett Trangiakök Kök och brännare 9
Linneaa Ansluta stor gasbehållare till kök med Lindalanslutning Kök och brännare 4
trangia25 Förvärmningsfilt till Optimus/ Primus multifuelbrännare Kök och brännare 1
Heikkinen Primus Atle till Primus Lindal? Kök och brännare 10
Stordrulen Välja ny stekpanna till Trangia 27. Kök och brännare 10
ulfbn Fotogen till Optimus Hiker+ Kök och brännare 18
aliquerer Större stekpanna (> 22 cm) till Trangia 25? Kök och brännare 12
Hjulle Val av kök till 2 pers Kök och brännare 12
G.Kraft Matlagning till 6pers på gaskök Kök och brännare 41
egh01 Böja till slangen på Optimus-pump? Kök och brännare 6
waltruz Vilken brännare och tub till muurikkan vid utflykt? Kök och brännare 1
bico O-ringar till Primus LITE+ Kök och brännare 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.