Nytt Multifuelkök till Trangia

I senaste numret av Utemagasinet går att läsa om en ny multifuelbrännare till Trangian som baseras på Novabrännaren. Brännaren skulle alltså vara direkt anpassad för Trangias vindskydd, utan adaptrar mm. Och levereras alltså utan kärlstöd. Brännaren skulle nå butikerna under sommaren och endast kosta runt 300.
Har någon mer info om detta?

Jag har en ;o)). Det är en Optimus Nova som man gjort en spec. kopp till så den passar i Trangias vindskydd. Mitt Trangia är gammalt så jag fick göra hål för reglage och slang. Vet inte hur det är på dom nya men jag misstänker att du får fila lite. Koppen finns föresten som ett Optimus tillbehör.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
storeric; sa:
Jag har en ;o)). Det är en Optimus Nova som man gjort en spec. kopp till så den passar i Trangias vindskydd. Mitt Trangia är gammalt så jag fick göra hål för reglage och slang. Vet inte hur det är på dom nya men jag misstänker att du får fila lite. Koppen finns föresten som ett Optimus tillbehör.

Vad kostade köket? Hur såg det ut och när kom det ut i handeln? Några synpunkter till en köphungrig :) ?

Re: Lågt pris

perwickström; sa:
Hej
Jag tror att du missupfattat prisuppgiften :)
Har för mig att den kommer att kosta 1300 tyvärr.

//PW

Jo, jag vet att det låter för bra för att vara sant, men då får vi skylla på Utemagasinet :)
Uppgiften därifrån är korrekt citerad.

/CrM

I utemagasinet står det faktiskt att köket kostar 1300:- Jag läste oxå först 300 men fick sen syn på ettan som blev kvar på raden innan :-((

Murphys 2:a tillägg:
Om något verkar för bra för att vara sant så är det det!

;-) p-a

CrossM; sa:
Vad kostade köket? Hur såg det ut och när kom det ut i handeln? Några synpunkter till en köphungrig :) ?
Jag betalade 1200:- Det levererades i en Trangia-kartong, det föjde med en förvaringspåse i tyg, en 0,5 l bränsleflaska, ett litet verktyg och reservdelslista. Jag har ingen erfarenhet av multifuelkök så funktionen kan jag inte säga så mycket annat om än att det verkar fungera och att Optimus Nova fått bra kritik här på Utsidan

Amatörer på Utemagasinet

Tordas; sa:
I utemagasinet står det faktiskt att köket kostar 1300:- Jag läste oxå först 300 men fick sen syn på ettan som blev kvar på raden innan :-((

Bland det första jag fick lära mig när jag gick på en kurs i att skriva om teknik, var att inte göra (=förhindra) radbrytning i ett numeriskt värde (tal, telefonnummer etc.) eftersom det försvårar läsningen.

Jag tyckte också att 300 SEK var otroligt billigt, och var tvungen att läsa igen för att hitta den separata 1:an på föregående rad.

Per Brune

[/QUOTE]
Jag betalade 1200:- Det levererades i en Trangia-kartong, det föjde med en förvaringspåse i tyg, en 0,5 l bränsleflaska, ett litet verktyg och reservdelslista. Jag har ingen erfarenhet av multifuelkök så funktionen kan jag inte säga så mycket annat om än att det verkar fungera och att Optimus Nova fått bra kritik här på Utsidan
[/QUOTE]

Är det vanliga nova med adapter? D v s kan man också använda den utan trangiaköket?
nova.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips