vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Kvikkjokk-titta förbi i sommar

En och annan Utsiding lär väl passera Kvikkjokk i samband med fjällturen.

Kom gärna förbi på en kopp kaffe,om jag är hemma.

Tel 070-3919906(sätter det på min sida också).

Kommer att vara där ofta,inte bara som nu på helgerna.

Vi bygger och bygger och nån gång blir min lilla stuga inflyttningsklar.

Ja,jag bygger väl inte,men målar lite etc.

Och tar en tur i omgivningarna.

Idag blev det årets första löptur upp på Snjerak i sällskap av min lilla hund.

Kyliga vindar,men så torrt att jag förblev torrskodd hela turen.

Nysnö på fjällen mot Njåtsos och det hållet.

2010-06-06 20:19   BrittMarie
Jag skulle inte kunna låta bli hammaren, spikarna, sågen om det var mitt stugbygge...fast måla är också kul!
Denna sommaren kommer vi inte förbi Kvikkjokk, planerar för tur i Jämtland istället men jag tror säkert att du får besök av andra Utsidingar!

2010-06-06 22:09   peter1969
Vore kul men jag är tveksam att min semester räcker till för även ett Kvikkjokk-besök. I så fall bara för en kopp kaffe.....

2010-06-07 11:26   Thomas Traneving
Mobilnummer är inlaggt i mobilen :)
Har just nu ingen resa till Kvikkjokk inplanerad men man vet aldrig....vi planerar aldrig länge innan vi sticker iväg. Oftast bestämmer vi oss några dagar innan och sedan sticker vi.
Och då, om vi passerar Kvikkjokk så skulle det smaka utmärkt med en kopp kaffe :)
Tack för inbjudan!
Och du är lika välkommen på fika om du befinner dig i Sthlm!
/H

2010-06-13 22:52   fowwe
Mycket generöst, Britt! Det skulle vara roligt att ses i verkligheten och inte bara i cyberspace, men jag är inte säker på att jag kommer att vara i närheten av Kvikkjokk. Men kanske....

2010-06-15 19:45   Håkan Friberg
Hej du!
Det är mycket möjligt att jag och sonen Magnus passerar i början av augusti. Numret är noterat. Jag hör av mig.
Håkan

Svar 2010-06-16 06:58   brigas
Hoppas ni passerar på helgen,vardagarna arbetar jag de två första augustiveckorna,vore skoj att ses.

2010-07-20 08:39   Håkan Friberg
Hej igen Britt. Jag och Magnus flyger från Kvikkjokk kl 17.15 måndag 26 juli. Det är svårt att beräkna restid ända från Örebro, men troligen kommer vi att befinna oss i Kvikkjokk i god tid innan avresan. Hoppas att du finns i närheten!

Fierrovagge -och lite om Sommarlabba-färjan

I år skulle vi gå en enkel tur,anpassad till liten hund och något bekväma människor.

Flyg till vindskyddet i Kuravagge,gå till Vaimok,över berget till Fierrovagge och sen ned till Sommarlabba och Tarraleden hem.

Kaskaivo övergivet utflyktsmål?

Tidigare var stigen upp till Kaskaivo klassad som dagsutflykt från Kvikkjokk.och -ja en gång för länge sen gick jag och min pappa upp där,dagsutflykt helt klart.

För ca 8-10 år sen var jag upp,skitjobbigt minst sagt,då mängder av träd fallit över stigen,då sov jag över,kom hem varm och trött.

En liten björn

På eftermiddagens hundrunda följde även min son med,första gången i höst.

När vi gick i solens sista strålar längs en ås omgiven av vatten sa han "en björn";något 10tal meter framför oss kom en riktigt mörk liten björn,vek ned mot vattnet;och min lilla cavalier Pixi gick efter.