vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

En tur i november till Aktse

En helg i november i början av 80-talet följde jag med min pappa och hans kompis till Aktse,där vi då tack vare kompisen hade tillgång till SNF-stugan.

Isarna låg och det fanns hyfsat med snö,ned mot -20C var det redan.

Att du törs..

En kommentar jag ofta fått och fortfarande får.

Det kan ju vara smickrande;"att tordas",men samtidigt oroväckande.

Pilspetsen

En varm sommardag för ett antal år sen var vi ute och badade hela familjen.

Vi hade paddlat ut till den härliga sandön Tallholmen,där vattnet alltid snabbt blir varmt och skönt,.

Året jag lärde mej att packa lätt

Var i stan i jobbärende i fredags.

kollade bara på ryggsäckar utan att köpbegäret slog till,tack och lov!

Muddus om hösten

En En liten runda i Muddus satt fint.Sällskapet backade ur men körde mej till startpunkten.

Lätt-lätt i säcken utan tält,massor av lingon-här skulle jag plockat årsransonen på nolltid.