vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Vart tog midvintern vägen?

Imorgon är årets mörkaste dag,midvinternattens köld är hård.. är en dikt jag tycker mycket om.

Den var så perfekt på vårt jobbs julfest i hembygdsgården för en vecka sedan.

Älgsafari mm

Vi åkte iväg och letade oss en innejulgran,

Behaglig temp och vackra färger på himlen,pärlemormoln.

Bebisbesök och besök av gumman tö

Äntligen kom tövädret inblåsande,stora sjok av snö har kraschat ned från träden,många knäckta grenar,men nu kanske träden klarar sej,ett snöväder till hade nog inte träden mäktat med.

Tyvärr blir det ju rätt fult när det töar..

Skymningslandet

Denna tid på året är det aldrig riktigt ljust här när det är mulet.Det är aldrig riktigt mörkt heller.

Det har vräkt ner ännu mer snö,och jag undrar hur länge grenarna på gårdens enda stora tall ska hålla om det inte blir ett riktigt töväder snart.

Stad och land

En sådan kontrast.

Jag som nästan alltid är hemma var fyra arbetsdagar i stan.