vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Julblida

Efter några dagar med utmärkt skidföre kom som så ofta den förskräckliga julblidan.

Mycket skönt och lite märkligt och vackert när det är riktigt kallt och "normalt" väder och det blir fler och fler områden där det är varmt.

Julhunden

Ha!

Mot alla odds-här är hon igen,under granen,vår älskade lilla julhund.Ännu lite blöt efter julbadet.

Den mörkaste dagen

var riktigt ljus,med guldrött på höjderna och rosa-lila himmel.Från grytan vi bor i ser man inte solen,men uppe på små bergknallar så syns tom solskivan.

Usch,förkyld,träffat för många nya baciller.

Asfaltvandring och stadsorientering

"Tvingades" lämna mitt eget lilla mini-universum och åka till Stockholm.

Jag har nog inte varit där på 10 år.Konstaterar att det var mycket behövligt att komma ut från vårt kitchiga julkort och göra ett snabbt nedslag i en värld som de flesta i detta land lever i.

Ute med hundarna

Vi har måttligt mycket snö,tillräckligt för att jag ska kalla det vinter sen några veckor tillbaka.

Elljusspåret är sen ett par dagar maskinpreparerat så det går bra att skejta och åka klassiskt.Jättekul,förra året åkte jag knappt klassiskt alls,men i år försöker jag och det är skönt att använda kroppen på det sättet också,på nåt vis mer ergonomiskt rätt.