Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

2014-03-10

Sisten i är en skit!

Vems tillåtelse behöver du för att drömma what so ever?

Vems tillåtelse behöver du för att känna what so ever?

2014-02-07

Expeditionscoachning

Att bestiga höga berg och ge sig iväg på långa expeditioner handlar främst om mentala skills men många missar den mentala träningen. Jag berättar här om min expeditionscoachning.

Han har bra koll på utrustning och faror med snö och kyla och fystränar som tusan. Men han visste inte varför han ville upp på det där stora berget. Det är bra att veta det innan så man slipper få diverse överraskningar om det när det blir skarpt läge på berget och psykbryten börjar spöka. Omg, sa han. Så han fick i läxa att fundera igenom och känna igenom det ordentligt så tittar vi på det igen nästa gång. Visst visst.

2012-05-25

Livet, världen och 8000 meter

Nu äntligen, äntligen, äntligen är det dags. Herregud.

På torsdag morgon bär det av. Först till Berlin där jag gör stan över dan, hoppar sen på ett nattflyg till Abu Dhabi i Förenade Arabemiratet för att göra även den stan över dan och sen ytterligare ett nattflyg till Islamabad i Pakistan. En natt i Islamabad där jag ska få sova på en fixartjommes kontor vad nu det innebär, för att sen hoppa på en flera dagar lång bussresa upp i bergen.

2012-02-14

Anneli byter berg - Gasherbrum II rules!

Min önskan är att försöka tälta på toppen av ett 8 000 m-berg och valde Cho Oyu för att det var det lättaste berget. Cho Oyu är 8 201 m och ligger på bredvid Mt Everest på gränsen mellan Nepal och Tibet.

Det behövs tillstånd både att visas i Tibet och att bestiga berget och då det är väldigt meckigt att ordna med det på egen hand var min idé att köpa in mig på ett tillstånd hos ett företag som ordnar sådant. Jag hittar dock inget företag som är villiga att låta mig gå helt själv. Jag kan dock inte tänka mig att gå annat än själv så jag ser ingen annan lösning än att jag får byta berg.

2011-09-22

Filmsnutt från topptältningen på Muztagh Ata

Jag har fått en del förfrågningar om bilder från toppen. Jag har många bilder men roligast är väl den här lilla filmsnutten. Det är ju på gränsen att man kan lägga ut den, men okej, jag får väl bjuda på det då.

ÄNDRING: Filmen var himla skakig i vissa partier så jag redigerade med YouTubes antiskakredigering vilket fick mig att verka än mer groggy så här är orginalversionen igen, dvs. himla skakigt. Tanken är att göra en version med engelsk textning och med lite andra klipp också och tills dess ska det bli ordning på det hela, jag håller på att lära mig hur det funkar med redigeringsprogrammen. Ni får hålla tillgodo så länge.