Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

Anneli byter berg - Gasherbrum II rules!

Min önskan är att försöka tälta på toppen av ett 8 000 m-berg och valde Cho Oyu för att det var det lättaste berget. Cho Oyu är 8 201 m och ligger på bredvid Mt Everest på gränsen mellan Nepal och Tibet.

Det behövs tillstånd både att visas i Tibet och att bestiga berget och då det är väldigt meckigt att ordna med det på egen hand var min idé att köpa in mig på ett tillstånd hos ett företag som ordnar sådant. Jag hittar dock inget företag som är villiga att låta mig gå helt själv. Jag kan dock inte tänka mig att gå annat än själv så jag ser ingen annan lösning än att jag får byta berg.

Gasherbrum II, också kallat K4, är 8 036 m och ligger på gränsen mellan Kina och Pakistan. Det är ett svårare berg men inte värre än att jag tror mig klara av det. Här kan jag gå själv så jag byter helt enkelt berg. Säsongen för det här berget är lite senare, juni - augusti. Jag tvekade ett tag att jag skulle lyckas samla ihop mig efter allt hardcore som livet bjudet på sistone – men fanken – i maj flyger jag från Landvetter!!

Mer info när jag rekat logistik och liknande lite mer.

Hjälp gärna till – jag säljer metrarna på berget för 10 kr meter – alla får sina egna numrerade metrar och jag lottar ut prylar och service och grejer från mina sponsorer. Bankgiro 334-0502, ange "Gashebrum" eller för all del "Life rules!" det är ju roligare! Det blir lotteri var tusende meter och desto tidigare man är med desto fler lotterier är man med på. Värd för nästa lotteri blir min nya it-sponsor DataNova som bjussar på spabehandlingar för datorer men det blir mer grejer. Dessutom ett stort lotteri när jag kommer hem. Läs mer på min hemsida och Pakistan och Gaherbrum II – nu köööör vi!!!

Till sponsring av Gasherbrum II på min hemsida!

________________________
Här har ni min engelska facebooksida
Här är min privata svenska facebook, där går det bra att följa mig.
Och här har ni min hemsida.
________________________

2012-02-17 19:23   OBD
Du valde ett "lätt" berg men vägen dit blev för svår, eller snarare omöjlig för att passa dig. Nu väljer du en "lättare" väg, eller snarare en väg som passar dig, till ett svårare berg. Allt för att nå ditt mål.
Du är envis som en tax, listig som en räv och anpassningsbar som en kameleont.
Anneli, jag gillar dig!

2012-02-18 10:23   Magnus H
Rock on, smart drag...

2012-02-26 07:53   seobserver
Helt rätt du kör din stil och det är ju +8000 som gäller. Lycka till!

SYRIA will rise again! Del 3

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen för att hjälpa till med de syriska flyktingarna.

Gömde ju alldeles bort att göra klart det här! Här kommer del 3 från syriska gränsen tidigare i år. Skulle åkt dit igen häromveckan, biljett var köpt och allt, men var tvungen att ställa in. Nästa vecka blir det en sväng tillbaka till Nepal. Men här är tredje del en av resan till syriska gränsen tidigare i år. Jag är i Reyhanli precis vid syriska gränsen, vid den gränsövergång där flest flyktingar lämnat Syrien.

Jag gör som de andra delarna, lägger in mina Facebookinlägg och bilder. Välkomna att följa mig där, länk längst ner i inlägget. Det är lite mer live-känsla och väldigt mycket mer respons och liv där.

Här är del 1 och här del 2 för er som vill ta det från början.

SYRIA will rise again! Del 2

Den turk-syriska gränsstationen precis utanför stan är om jag förstått det rätt den gränsstation där flest flyktingar tagit sig ut ur Syrien. De flesta tar sig vidare. En del stannar här. Startar ett nytt liv.

SYRIA will rise again! Del 1

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen och bloggar på plats!

Packar. Minipackning. Det blev inte ens 5 kilo. Och hälften behöver jag egentligen inte. Funderar på att köra micropackning och slänga ut den halvan.