Just det där 'problemet' - att få ytterhuven att sitta fast på brännarplattan
finns det mer än en handfull av olika lösningar på från Optimus (och från de
andra gamla klassiska tillverkarna) - från enkla klämfästen via skruvade låsningar
till
verkliga 'bajonettlåsningar' som den Thure visade. Min åsikt är att Thures
version är bäst av dem alla. Men de flesta av oss får nöja oss med den enkla,
klena standardlösningen med kantklippning + hattvridning, den var helt enkelt
klart billigast att tillverka:
Visa bilaga 47690
Och innerhuven var normalt fastlåst med en pressad utkragning av det lodräta
luftröret i centrum av brännaren. Har den utkragningen tappat greppet om
innerhuven är det inte ovanligt att finna en lös innerhuv (eller ingen innerhuv
alls!?) därinne...
Jag tolkar dina bilder som att du har en brännare som är avsedd att ha ytterhuven
fäst med skruvar, skruvhålen finns där mellan luftflödeshålen, så det är bara att
leta på lagom skruvar för uppgiften.
Värre är att (som jag tolkar bilderna) du helt saknar innerhuven - och utan inner-
huv funkar inte brännaren fullt ut. Det ska se ut som det gör på Thures mittre bild.
Eller hade du fått tag i en innerhuv? Isåfall: Kraga ut centrumrörets överkant så att
innerhuven sitter stumt och permanent monterat!
/Odd