utrustning o utrustning

det är skoj o se vad kommer ut på marknaden i bland. men mycket är bara skräp eller sånt man inte behöver.
i dag får man nästan för sig att ha man inget nytt eller det senaste så klara man sig inte, fast det gör man ju. ju mer prylar som ska me ju tyngre blir det ju.
sedan är det att efter erfarenhet så får man ett mer koll på vad man behöver o inte behöver.
som att klara sig på det lilla men kunna göra mera turer.
kunskap är ju a och o i friluftsvärden ju.

gro

Avslutat
Jag vill också bli sådär härligt bitter och självgod. Eller nej förresten, jag ångrar mig, det vill jag inte alls.

Cannonball

Gäst
Det var inget illa menat, men det är väl smartare att fortsätta på en befintlig tråd än att starta en ny?? De handlar ju om i princip samma saker.

det är skoj o se vad kommer ut på forumet i bland. men mycket är bara skräp eller sånt man inte behöver.
i dag får man nästan för sig att skriver man inget nytt eller i de senaste så klara man sig inte, fast det gör man ju. ju mer trådar som ska me ju tyngre blir det ju.
sedan är det att efter erfarenhet så får man ett mer koll på vad man behöver o inte behöver läsa.
som att klara sig på det lilla men kunna ha mer koll.
kunskap är ju a och o i forumvärden ju.

Fixade till det lite. ;)

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.