NU ska Trangiat ut

Eller rättare sagt det ska det inte. JAg ska ut på min första ensamvandring och vill byta ut mitt Trangia mot något lättare.

Kravlista:
* lätt
* lätt att hantera
* inte för vindkänsligt
* man ska kunna koka pasta för 1 person i det
* sommaranvändning

Så vad säger ni? jag är öppen för det mesta, men jag vill inte ha ett meckit kök som man måste hitta en meterdjup grop med lä för att använda.

förslag? pros, cons?

Primus Eta Solo kör jag med. Dock kan det vara lite marigt att få loss kokkärlet från brännaren, eventuellt är Jetboil bättre i detta hänseende. Dock är Jetboil mycket dyrare och har fler plastdetaljer.

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I förra veckan la sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongsstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Följdfråga.

morgonkaffe
förmiddagskaffe
varma koppen till lunch, med kaffe
eftermiddagskaffe
10 min kokning till middag
kvällskaffe

Hur mycket gas per dag?

Den största nackdelen är instabiliteten som man får med toppmonterade kök men annars är jag nöjd. Lätt och effektivt, aldrig varit något krångel alls.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips