NU ska Trangiat ut

Almgren

Avslutat
Eller rättare sagt det ska det inte. JAg ska ut på min första ensamvandring och vill byta ut mitt Trangia mot något lättare.

Kravlista:
* lätt
* lätt att hantera
* inte för vindkänsligt
* man ska kunna koka pasta för 1 person i det
* sommaranvändning

Så vad säger ni? jag är öppen för det mesta, men jag vill inte ha ett meckit kök som man måste hitta en meterdjup grop med lä för att använda.

förslag? pros, cons?

Primus Eta Solo kör jag med. Dock kan det vara lite marigt att få loss kokkärlet från brännaren, eventuellt är Jetboil bättre i detta hänseende. Dock är Jetboil mycket dyrare och har fler plastdetaljer.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Almgren

Avslutat
Använder Eta Express.. används en del till stekning också vilket det klarar galant.

nog det hittills som lockar mig mest.
fördelar och nackdelar med det?
är det gas som gäller?

Jag skrev enkelhet, dvs inge Kap Artic med förvärming, kanske hamnar man då i gasen?

Almgren

Avslutat
Följdfråga.

morgonkaffe
förmiddagskaffe
varma koppen till lunch, med kaffe
eftermiddagskaffe
10 min kokning till middag
kvällskaffe

Hur mycket gas per dag?

Den största nackdelen är instabiliteten som man får med toppmonterade kök men annars är jag nöjd. Lätt och effektivt, aldrig varit något krångel alls.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.