NU ska Trangiat ut

Eller rättare sagt det ska det inte. JAg ska ut på min första ensamvandring och vill byta ut mitt Trangia mot något lättare.

Kravlista:
* lätt
* lätt att hantera
* inte för vindkänsligt
* man ska kunna koka pasta för 1 person i det
* sommaranvändning

Så vad säger ni? jag är öppen för det mesta, men jag vill inte ha ett meckit kök som man måste hitta en meterdjup grop med lä för att använda.

förslag? pros, cons?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Primus Eta Solo kör jag med. Dock kan det vara lite marigt att få loss kokkärlet från brännaren, eventuellt är Jetboil bättre i detta hänseende. Dock är Jetboil mycket dyrare och har fler plastdetaljer.

Följdfråga.

morgonkaffe
förmiddagskaffe
varma koppen till lunch, med kaffe
eftermiddagskaffe
10 min kokning till middag
kvällskaffe

Hur mycket gas per dag?

Den största nackdelen är instabiliteten som man får med toppmonterade kök men annars är jag nöjd. Lätt och effektivt, aldrig varit något krångel alls.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips