Nu är reklamgränsen passerad med råge

En del sidor kanske lassar på så mycket reklam att man använder Ad Block för att kunna besöka dom. Då har sidan bitit sig själv i röven så att säga, för då visas ju ingen reklam...
 
När reklam täcker ungefär 4/5 av höjden av en skärmsida är det givetvis reklamblockering som gäller. Allt annat är ju orimligt och otänkbart.

Den reklam detta handlar om är ju av naturliga skäl oacceptabel ur ett användarperspektiv. Och reklamvärdet synnerligen tveksamt.

/Birger
 
Jag provade att använda min gamla Internet Explorer (som jag vet haft en adblocker som funkade
sisådär en gång i tiden) och med den så dyker inte den påträngande röda blaffan upp alls. Antingen
så är Internet Explorer för korkad för att hantera det röda kapningsförsöket på avsett sätt - eller så
överlistar den där antika adblocker-resten reklamförsöket...

I vilket fall så var det värt försöket. Utsidan gick att använda igen...
 
Detta känns ju helt absurt. Okej om annonsen hade visats en gång när man först kommer till utsidan, men nu dyker den ju upp varje gång man klickar på nån länk. Kan inte tänka mig att tanken är att det ska vara så.
 

talthoff

Forumvärd
Hej! Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att täcka de kostnader vi har.
Om man inte gillar annonser så får man gärna genom att teckna ett plusmedlemskap istället, då kan man stänga av annonser.

Dom flesta annonser kommer via ett nätverk så vi väljer inte annonser, vi behöver annonsintäkterna för att täcka våra kostnader.

Just denna annons som vi pratar om nu är korkat utformat, det går inte att snacka bort.


-Thomas
 

clindh

Forumvärd
Under Min sida -> redigera grundinstöllningar -> Inställningar finns en kryssruta för stänga av stora annonser men ingen "sparaknapp"

Så ser det ut i min Google Chrome, så något knasigt med Win-browsern då kanske.

Vilken browserversion kör du? Microsoft har så många varianter nu så lite svårt att veta. Edge / Chromium borde funka iallafall.
 

Bilagor

  • Screenshot 2020-06-09 at 11.14.33.png
    Screenshot 2020-06-09 at 11.14.33.png
    17.1 KB · Visningar: 486
Så ser det ut i min Google Chrome, så något knasigt med Win-browsern då kanske.

Vilken browserversion kör du? Microsoft har så många varianter nu så lite svårt att veta. Edge / Chromium borde funka iallafall.

Jag skrev redan i mitt första inlägg att jag kör win10 + firefox och krysset koms inte ihåg. Klickar jag i det så försvinner det direkt och reklamen förblir där. samma effekt i chrome.
Edge och IE däremot kommer ihåg krysset. Något med kakor?

Och annonsen är kvar i alla 4 browsers.

Ska man behöva starta om webläsaren/datorn för att krysset ska ge önskad effekt?

/Patrik, betalar gärna för att slippa reklam
 
Efter att ha råkat klicka på den några gånger, installerade jag adblock i Chrome och kunde blocka specifikt den. Sjukt irriterande med take-over annonser.

Undrar om inte en ansenlig del av siffrorna på CTR från take-overads kommer från felklick. Känns iaf inte så bra för varumärket med sån reklam - som att tvinga ner något äckligt i halsen varje gång man går in på sidan.
 

talthoff

Forumvärd
Nätet behöver reklamintäkter, och arbetsgivare behöver intäkter för att kunna fortsätta med att tillhanda hålla anställningar (och anställningsstrygghet).

Adblockers löser inte detta, men det är valfritt att använda dom.



-Thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.