Nu är reklamgränsen passerad med råge

Finns det ingen gräns på hur stor en annons med reklam får vara?
Poppar upp och täcker hela bildskärmen :(
 

Bilagor

  • Utsidan reklam 2020-06-06.jpg
    Utsidan reklam 2020-06-06.jpg
    41.7 KB · Visningar: 2,136
Håller helt med, denna blaffa är oerhört irriterade. Att få hela skärmen röd varje gång man tittar på Utsidan eller byter sida på Utsidan.
Även de som betalat för denna annons borde fundera om då irritationen från användare kan skada det syfte de vill uppnå med annonsen.
 
Håller med! Dessutom laddas den efter sidan har laddats så just när man ska klicka i menyerna flyttar de sig och man klickar på annonsen istället.
 
Håller helt med, denna blaffa är oerhört irriterade. Att få hela skärmen röd varje gång man tittar på Utsidan eller byter sida på Utsidan.
Även de som betalat för denna annons borde fundera om då irritationen från användare kan skada det syfte de vill uppnå med annonsen.

Håller helt med!
Annonsen utformning är ytterst störande och jag blir bara förbannad trots jag egentligen sympatiserar med annonsen syfte.
För att parafrasera statsministern: Det är inte okay, Utsidan!
 
Håller med!
Dessutom laddas den efter sidan har laddats så just när man ska klicka i menyerna
flyttar de sig och man klickar på annonsen istället.
Ja, det är väl den allra värsta egenskapen med den där blaffan - att den är så påträngande och rent ut sagt
stjäl ens första klickning bland menyer och val. Alla övriga negativa egenskaper med den där utformningen
av åsiktsreklam bleknar bakom det utstuderade sättet att stjäla klickningar... Det är som om Trumpens
spinndoktorer varit i farten för att sabotera för oppositionen...

Och är den/de som betalat för att få sitt budskap igenom så korkade att de inte begriper att den här formen
av åsiktsreklam bara genererar irritation och förakt så är de att beklaga. Men forumets moderatorer borde
begripa bättre. Eller lever forumet numera på klickningsbelöningar som vilken influencer som helst?
Dvs alla klickningar är bra som ger kickbacks, eller?
/Odd
 
Håller med. Fruktansvärt irriterande.
Jag tänker inte läsa något mer på Utsidan förrän annonsen är borta.
 
Anställningstrygghet är bra.

Fast är det en blaffa reklam som aldrig inträffat tidigare är det märkligt. Är det bara annonser om anställningstrygghet som Utsidan har?
 
Jag läser på en win10dator och en ny reflex har blivit att ha fingret på "pil-ner"-knappen för att snabbt komma ner till det jag vill läsa på utsidan.
Trodde vi betalande medlemar betalde för just lite större reklamfrihet.

https://www.utsidan.se/cldoc/medlemskap.htm
står det
"Som tack för att du stöttar oss med ett plusmedlemskap kan du också välja att stänga av stora reklamytor på Utsidan (sidhuvudet och stor annons på förstasidan)"

Under Min sida -> redigera grundinstöllningar -> Inställningar finns en kryssruta för stänga av stora annonser men ingen "sparaknapp" och krysset för att sätnga av verkar inte kommas ihåg. (Win10 + firefox )
Såg att det krysset inte var ibockat för mig och vill minnas att det varit det tidigare. Kan någon uppdatering av serverprogramvara gjort att detta kryss glömts bort/ändrats?

Ska se om det ändrats nu när jag klickat bort men intialt verkar det inte så.

Admin, vänligen kolla detta!

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.