Kvaliteten på ITAB-produkter?

Har en del ITAB kläder, hittils har ingen av plaggen svikigt mig, men jag har givetvis gjort vissa förstärkningar, jag accepterar inte en stängning av en jacka-rock tex, jag vill ha tre helst.
Impregnering har jag vräkt på.
Likaså till vintern har jag satt dit på alla dragkedjekleppar en kula så att jag får grepp om alla dragskor med vantar på.

Näe, de har säkert nåt skitplagg som alla andra, men överlag så anser jag nog att med de priserna så får man det man kan förvänta sig, men det kan ju ha ändrats, det var ett tag sedan jag köpte nåt därifrån som jag provat ordentligt året runt i olika väder.
 
Drar liv i en gammal tråd här. Är det någon som har koll på storleken på Itab´s Classic TP-X-jacka? Har sett i tidigare inlägg at dde kan vara lite stora på storleken, men samtidigt så är dessa inlägg rätt så gamla...
Hoppas på svar!
Mvh
/Daniel
 

Cannonball

Gäst
Drar liv i en gammal tråd här. Är det någon som har koll på storleken på Itab´s Classic TP-X-jacka? Har sett i tidigare inlägg at dde kan vara lite stora på storleken, men samtidigt så är dessa inlägg rätt så gamla...
Hoppas på svar!
Mvh
/Daniel

Jag köpte en sådan för ett halvår sen, kanonjacka enligt mitt tycke! Jag tyckte faktiskt att de var lite små i storlekarna, köpte en XXL först men tyckte att den var lite kort i ärmarna och liten över bröstet. Men jag ringde och pratade med de och det var inga problem, de skickade en XXXL också så jag kunde pröva båda innan jag bestämde mig, sen skickade jag bara tillbaks den lilla. Mycket bra företag enligt mig! Jag är 195cm lång och väger 100kg.
 
Tack för det snabba svaret! Jag drar vanligtvis medium på tröjor och jackor så jag får väl börja där... Ska till att lägga in en beställning på en gång!

/Daniel
 

Cannonball

Gäst
Ja testa det, det var inga problem att byta och de skickar med en påse för gratis returfrakt! Kan ju inte bli bättre.
 
Classic TP-X

Har använt en Classic TP-X i två år nu som vår- och höstjacka och jag är super nöjd! Det enda jag kan anmärka på är att huvan är lite för liten för mitt stora huvud, dock så har jag den aldrig "på" utan den lever sitt liv i garderoben.

Vad gäller storlek tror jag att ärmarna är den springande punkten.
 
Classic TP-X

Har just varit och hämtat ut min jacka och vid en första koll så verkar det vara precis vad jag var ute efter! Till helgen blir det ett en tur i skogen för ett mer ordentligt test !

/Daniel
 
Flickvännen har mer eller mindre bott i sin jaga sen förra sommaren gick mot sitt slut och kallande till. Den håller bra än så länge och visar inga tecken på slitage.

Om man har huvan mer eller mindre permanent monterad så sitter den bättre med en handfull styng just vid dragkedjans början och slut...ingan stor grej men det är väl vad man får betala för tt ha den avtagbar antar jag.
 
Ni verkar vara några stycken som har en Classic TP-X. Vad tycker ni om den nu när det börjar bli lite varmare ute?

Hur tjock är den? Någon som t o m kan tänka sig att väga sin jacka? Inte för att jag bryr mig om vikten i sig, utan för att det kan ge en fingervisning om hur kraftig den är...

Läser att Cannonball fick med en påse för returfrakt. Får man alltid det eller är det något man ska be om?
 
Detta kanske låter lite svårtolkat men:

Jackan är för varm för att ha som en sommarjacka, den har bla ett tunt foder, kyliga dagar sommartid kan den vara skön att ha, inga soliga dagar.

Jackan är tyngre än vad den är varm eftersom det är många fickor och dragkedjor, på bröstet blir det många lager tyg med alla fickor osv. Jag tror vikten är missvisande.
 
Returfrakt kostar lite

Läser att Cannonball fick med en påse för returfrakt. Får man alltid det eller är det något man ska be om?

Litet förtydligande, returfrakten är inte gratis, utan kostar ca 40kr om jag minns rätt. Man använder helt enkelt påsen som kläderna kom i. Jag har en del ITAB-kläder och jag har i stort sett varit nöjd. Lätta regnjackan Packaway är ett kap. Jag har också deras gamla version av Traveler byxan. Den är riktigt bra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mtallberg Kvaliteten på Everest? Kläder 3
Snödrivan Låg midja på byxor Kläder 20
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
Still Alive Skalbyxor med dragkedjor på sidan Kläder 20
Pseudonym Tips på klädmärken för bredaxlad? Kläder 3
Tarmkatt Handskar för vinter med lager på lager tänk. Kläder 31
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
Livetiskuggan På huvudet Kläder 31
Mujjaaa Släden har lossnat från undre "tandraden" på byxa. Behöver hjälp!! Kläder 8
UN8 Garderob för fjället/skogen - Prio på hållbarhet och ej märken Kläder 34
Enblåbanan För lång ärm på regnjacka Kläder 9
Anders262 3 års garantitid på Gore-Tex från Tierra Kläder 14
emil-s Smörja även insidan på Lundhags Professional? Kläder 19
komfortPerZonen Tystaste regnjackan på fjället? Kläder 18
Nap Addera innerficka på skaljack, fästmedel? Kläder 5
adrianvonpelt Märke på dessa skor? Kläder 2
bionicon Turbukser med ventilasjon på lår? Insider og/eller utside? Kläder 3
Still Alive Dålig kvalitet på Lundhags kängor? Kläder 45
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
thureb Anorak för regnväder på liggcykel Kläder 22
Bärsystem Konstig yta på pinewood byxor Kläder 2
fitur Tips på skaljacka för höst- och vintervandring Kläder 10
Elvah Vada med kängor, vandra med blöta fötter: hur hantera ev sårskador på fötterna? Kläder 32
Ldf Såg för tur/camping. Gärna kompatibel med yx-fickan på fjällräven vidda pro. Kläder 1
Hoogs Nybörjarfråga: skaljacka på fjällvandring under sommartid Kläder 9
nicko_ Proflex+ membran/Rab Kinetic Plus - jakten på ny jacka Kläder 3
dmchris Tips på softshellbyxor för vandring Kläder 1
FruNalleman Rom i oktober - vad ha på fötterna? Kläder 11
Vintervilan Tips på hiking/trekking skor? Kläder 0
Rickyräv Vilket plagg på överkroppen för varm person? Kläder 21
Rikkard Små barn på vandring - regnställ Kläder 3
Hæstr Kommer cellgummi på kängor att mjukas upp med tiden? Kläder 8
Lakritsglass Skillnad på dunjackor? Kläder 23
stenblock Tips på Skor m rymlig tåbox? Kläder 23
bico Tips på strumpor och sockor i ull? Kläder 36
FruNalleman Skillnad på herr- och damskor i storlekar? Kläder 45
Karolina P Värde på nya Jörnkängor? Kläder 6
Punkt Tips på vår/höstjacka Kläder 2
saraabeiramar Sista minuten innan vandring på Finnmarksvidda: vilka skor? Kläder 4
rJohansson Vad ha med sig på 7-dagar? Kläder 21
andy69 Sealskinz eller annat vattentätt på fötterna! Kläder 9
Viktorious Tips sökes på stretchiga friluftsbyxor (dam) Kläder 3
disgruntled Behöver tips på skor/kängor för vandring. Kläder 6
jjonas Minkolja på Lundhags Vandra Kläder 6
Lankus Torr på tur. Att köpa vattentät klädsel för vandring. Kläder 9
Cshogun Behöver få reda på modell namnet, Meindl kängor. Kläder 11
Mansson Tips på damasker/ gaiters Kläder 12
Erik_Ö Fläckar på Gore-tex Kläder 3
Pippilotta08 Tips på varma stövlar sökes Kläder 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.