Kvaliteten på ITAB-produkter?

Kvalitet?

Som snickare har jag haft TP blåställ och varit mycket nöjd. Inte riktigt samma slitstyrka för att det är tunnare tyg men det ger skönare passform och kläderna behöver inte "slitas in" för att vara bekväma.

Samma med deras overall

TPs jaktbyxa för ca 700 är också otroligt fin. Mjuk och tyst i skogen, sällan blötsvettig när man rör sig men värmer gott när man står still i duggregnet och håller sig torr.

Nån fleecejacka hade en dragkedja som fastnade och var trög att dra men kostade runt 200 så jag hade inte större förväntning.

"Goretex"-ställ svart med grå detaljer är helt ok. Jag har haft de flesta kvalitetsmärken som säljs i sverige och TP konkurrerar i kvalitet och passform trots två prisklasser lägre.

Visst finns det några dåliga äpplen i korgen men generellt så är det mycket bra kvalitet till ett lågt pris.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Är supernöjd med ITABs vindblus, merinounderställ, softshellmössa och halsskydd. Även kortkalsonger och tunna strumpor i bambu är bra. Har även köpt en del yllesockar i varierande tjocklekar. De är OK men jag föredrar woolpowers tunna yllefrottesockar.

Har även Lundhags merinounderställ som är lite tjockare än T&P. Lundhags underställströjor är bra men långkallingarna korvar sig kring vaderna vilket T&P merino inte gör.

Köpte även en ITAB jacka på rea 198kr som har utgått. Den hade passform typ kort&tjock vilket inte passade mig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips