Hejsan
Tillverka ett potcozy!
Sparar mycket gas.
Go tur
Mvh
Ville bara flika in:
Pot cozy = Grytmysare
Hejsan
Tillverka ett potcozy!
Sparar mycket gas.
Go tur
Mvh
T-sprit är definitivt inget ofarligt bränsle och orsakar många incidenter och olyckor per år och är förmodligen bränslet som ger flest tråkiga brännskador av alla idag använda camping-bränslen.
Tack så mycket för allas svar!
Nu har jag skickat iväg en beställning på Trangia 27-3 med gasbrännare, aluminium kastruller och non-stick stekpanna. Det ska bli spännande att testa den när den kommer!
Vi är som sagt två personer och kommer att vara ute på dagsturer i en vecka, planen är två mål mat utomhus om dagen. Hur många gastuber/burkar borde jag ha med mig när jag packar bilen?
Hejsan.
Adam, ta det förbaskat försiktigt med att värma gasoltuben....förbaskat försiktigt.... Annars finns risk att du hamnar på löpsedlarna...
Annars när det gäller olyckor med friluftskök så står nog T-dojjan för merparten...plus att man på nåt märkligt sätt alltid lyckas kontaminera maten...hmmmmm.
Själv kör jag gärna med msr windpro i trangia25-vindskydd och tatonka1,6
Mvh
Rent nyfiket...finns det överhuvudtaget någon fördel eller argument som väger över till T-dojjans fördel....bara undrar varför någon överhuvudtaget tänker tanken att rekommendera T-dojja till en nybörjare..
Mvh
Rent nyfiket...finns det överhuvudtaget någon fördel eller argument som väger över till T-dojjans fördel....bara undrar varför någon överhuvudtaget tänker tanken att rekommendera T-dojja till en nybörjare..
Mvh
Jag trodde i mitt stilla sinne att i 3e världen var det fotogen/diesel-liknande bränslen som var lättast att hitta och i nordamerika bensin-liknande bränslen? Om vi talar flytande bränslen alltså - och i de nordiska länderna finns T-dojaliknande bränslen på varenda bemannad mack...Tillgång:
I stort sett alla länder utom de nordiska är det lättare att hitta spritbränsle, möjligen undantaget mellan-östern?