Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Känna på 60csx + FriPro i Göteborg?
- Trådstartare Homann
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Min erfarenhet efter att ha farit runt hela Göteborg efter handlare som har 60/76/CSx/Cx med BlueChart installerat är att det inte finns. Anledningen säger dom är att de inte vill offra en kartlicens och det verkar inte ens finnas demo-licenser så att handlarna kan demonstrera och visa produkterna dom skall sälja. Eller att varje ÅF kan få en licens gratis i demosyfte. Men det verkar väl vara typiskt Sportmanship att hantera sina ÅF på sådant vis...
Så egentligen finns ingen vits att handla i butik, man kan iofs klämma på hårdvaran men man köper fortfarande kartprodukterna i säcken.
Men är det någon som vet en handlare som har kartprodukter att dema så tar även jag gärna emot tips.
/Mikael
Så egentligen finns ingen vits att handla i butik, man kan iofs klämma på hårdvaran men man köper fortfarande kartprodukterna i säcken.
Men är det någon som vet en handlare som har kartprodukter att dema så tar även jag gärna emot tips.
/Mikael
Du är välkommen hem till mig i Partille att titta på Friluftskartan Pro Götaland eller City Navigator 8 på en Garmin 60C. Skillnaden på kartorna är nog rätt försumbara, men 60CSx har ju en bättre GPSmottagare, elektronisk kompass och möjlighet att ha kartorna på ett mikro SDkort.
Sänd ett mail så bokar vi tid!
olhe; sa:Du är välkommen hem till mig i Partille att titta på Friluftskartan Pro Götaland eller City Navigator 8 på en Garmin 60C. Skillnaden på kartorna är nog rätt försumbara, men 60CSx har ju en bättre GPSmottagare, elektronisk kompass och möjlighet att ha kartorna på ett mikro SDkort.
Menar du att 60CSx har bättre GPSmottagare än 60C? Jag levde i tron att det var samma mottagare i alla i 60-serien...
Jag skall nog ta och skicka dig ett mail om en liten date på tu man hand
Jozze72; sa:Menar du att 60CSx har bättre GPSmottagare än 60C? Jag levde i tron att det var samma mottagare i alla i 60-serien...
De modeller i 60-serien med x i modellnamnet har förutom plats för minneskort även utrustats med Sirfstar III-chip, vilket ger betydligt bättre mottagning. Min 60CS tappade mottagningen om jag la den i bildörrens sidofack, medan min nya 60CSx behåller mottagningen även om jag lägger den i handskfacket.
Sen kan man ju undra varför inte Vista X fick samma uppgradering (dvs inget sirfchip)..
Som förra generationens mobiler
Jag har 60Csx & Fripro som jag är väldigt nöjd med. Det är nästan löjligt hur enkelt det går med navigering, lägga om rutter osv. Funktionellt har kombinationen varit suverän!
För att få en uppfattning om kvalitén på skärmen så är den snarlik mobiltelefoner som Z600, K700 (sony ericsson) osv. Med andra ord så tycker jag att man skulle ha kunnat förväntat sig lite bättre upplösning av en så pass dyr produkt som är "state of the art" idag.
Med detta sagt så är jag nästintill odelat positiv. Räkna dock med att behöva uppgradera mjukvaran till enheten med jämna mellanrum. När jag köpte enheten i Maj så låg 60Csx på ver 2.50 idag är det ver 2.90 som gäller. Det som rättats har bl.a. rört GPS mottagningen i kombination med EGNOS/WAAS.
Jag har 60Csx & Fripro som jag är väldigt nöjd med. Det är nästan löjligt hur enkelt det går med navigering, lägga om rutter osv. Funktionellt har kombinationen varit suverän!
För att få en uppfattning om kvalitén på skärmen så är den snarlik mobiltelefoner som Z600, K700 (sony ericsson) osv. Med andra ord så tycker jag att man skulle ha kunnat förväntat sig lite bättre upplösning av en så pass dyr produkt som är "state of the art" idag.
Med detta sagt så är jag nästintill odelat positiv. Räkna dock med att behöva uppgradera mjukvaran till enheten med jämna mellanrum. När jag köpte enheten i Maj så låg 60Csx på ver 2.50 idag är det ver 2.90 som gäller. Det som rättats har bl.a. rört GPS mottagningen i kombination med EGNOS/WAAS.
Troligen fick inte eTrex-modellerna Sirf Star III av marknadssegmenteringsskäl. Nån skillnad måste det ju vara för att motivera prisskillnaderna.
Sen kan man anse det vara hur korkat man vill, men så tänker marknadsförarna.
Anders
Anders
Homann; sa:Tips på bra handlare av 60csx + FriPro i Göteborg/Borås, så man kan känna på grejerna, och få se hur kartan ser ut innan man pungar ut med 7 lakan? Ha-begäret är enormt just nu![]()
Surfade runt lite på Garmins sida och hittade en länk till där man kan "bläddra" och zooma i kartan. Blev fast där en bra stund för att kolla så att mitt hemmaområde verkligen stämde... =)
http://www.garmin.se/cartographypage_tab1.aspx?pageid=1191
apersson850; sa:Troligen fick inte eTrex-modellerna Sirf Star III av marknadssegmenteringsskäl. Nån skillnad måste det ju vara för att motivera prisskillnaderna.
Anders
Storleksskillnaden räcker enligt mig och min kompis för att skilja modellerna åt. Han kör stenhårt på Vista och jag 60CS, men han vägrar att uppgradera innan Vistan fått SirfStar III. Jag har redan uppgraderat till 60CSx och har numera täckning inomhus.
Men tillverkares produktlinjer brukar ju oftast vara vad folk nöjer sig med, inte vad de vill egentligen skulle vilja ha.
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg