Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-04-22, 16:49
KimE KimE är inte uppkopplad

En hemsydd anorak borde kunna bli det optimala.
Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 20:23
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Jag skulle nog föredra byxor. Blir det inte svårt att gå? :-D
Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 05:40
Palle500 Palle500 är inte uppkopplad

Hjälp mig hitta bra byxor

Anoraken syftar nog som jacka inte ersättning till byxor. Men visst varför får inte kroppsbyggare gå i kortkort?
Citat:
Ursprungligen postat av Zartok Visa inlägg
Köpte ett par från Revolution Race. Deras måttabell var dock sådär och XXXL (största) var rätt tighta märkligt nog.

Något som var ännu större problem än låren var dock jackan; trots största storleken (XXXL) så fick jag inte plats i den (över bröstet, ryggen och armarna var den för liten).

Ska kolla på m90. Hur ser det ut med jackor? Finns något större märke där tro? Nu pratar vi ordentligt stor (tydligen)
Svara med citat
Gammal 2019-05-31, 14:20
Zartok Zartok är inte uppkopplad

Well, jag hittade iaf en billig skaljacka på intersport. 8-900 för något som jag typ kan dra ihop armen i utan att spräcka jackärmen. Jag kan dessutom sträcka armarna rakt fram (nästan) innan tyget tar slut vid axelpartiet. Magen är som ett tält.

Nästa steg är kängor. Jag har just nu Keen, de ska tydligen vara breda i foten. Jag har inte breda fötter enligt mig, men enligt varenda skotillverkare så har jag det.

Jag vill ha en högre känga för att ge mycket stöd till anklarna. Jag väljer att hellre ha det än en lättare sko utifall att jag skulle råka trampa snett. Ska kolla runt lite här efter rekommendationer.

Det snöade här i Kiruna idag, men nästa helg blir det nog att ta premiärturen med de nya kläderna, nya ryggsäcken (Bergans Trollhetta 95), eventuellt nya skor (om jag hinner gå in dem), nya tältet men samma gamla sambo 😅
Svara med citat
Gammal 2019-05-31, 20:46
Fredda85 Fredda85 är inte uppkopplad

Jag väger snäppet under och använder Lundhags Traverse 2 pant från xxl, finns många olika storlekar. Har ganska breda fötter, så till vandring och fiske använder jag Meindl dovre wide, de är för lite bredare fötter
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.