Behövger hjälp med att införskaffa en lämplig skaljacka och ett par lämpliga zip-off

Ja, vad rubriken till tråden skvallrar om, behöver jag lite hjälp med att hitta en lämplig skaljacka som är vatten- och vindtät, samt har god ventilation. Till denna behöver jag också ett par zip- off byxor av slitstarkt (men ändå lätt) material, som dessutom torkar snabbt.

Är medveten om att det finns en uppsjö av trådar i ämnet (med varierande publikationsdatum), men jag orkar bara inte sitta och leta.

Sedan, nästan det viktigaste; Dessa plagg bör, behöver inte, får inte kosta en förmögenhet (som vissa fabrikat tenderar att göra), men det kanske är en önskan som är svår att uppfylla med de andra kraven !?

Decatholon

Hej,
Jag skulle rekommendera sportnärkedjan decathlon de har vettiga zip off och skaljackor i rätt pris klass. De har även barnkläder i zipoff byxor vilket annars är mer sällsynt.
Annars kan engelsson också vara ett bra tips de har båda.

Lycka till!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
När det gäller ytterplagg när man rör på sig är en poplinskjorta i i 65/35 oftast underskattad. Den är i det närmaste vindtät men så lätt att den torkar på.

Regnjackor blir oftast kondensvåta på insidan även om de är tillverkade med mextex lager.

Regatta i England har många modeller i rimligare prisläge, liksom ITAB.

go tur

Hej,
Jag skulle rekommendera sportnärkedjan decathlon de har vettiga zip off och skaljackor i rätt pris klass. De har även barnkläder i zipoff byxor vilket annars är mer sällsynt.
Annars kan engelsson också vara ett bra tips de har båda.

Lycka till!
Tack och bock !

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips