Hjälp att identifiera Haglöfs-jacka

Hej Gott folk!

Har en Haglöfsjacka som jag skulle vilja identifiera.
Jag kommer tyvärr inte ihåg modellnamnet, och hittar varken kvitto eller taggar som följde med jackan.
Inköpt höst 2011.

Efter att ha kollat igenom Haglöfs hemsida, samt div. google bildsökningar hittar jag inga bilder på jacka som är likadan som min egen.

Utöver bilderna nedan vill jag peka på ut vissa detaljer;
- Gore tex (pro-shell)
- Endast en knapp i ovankant av jackan vid halsen
- Löstagbar huva
- Förstärkt material på axlar/armar samt vid höfterna
- Ingen bröstficka
- 2 st sidofickor
- alla dragkedjor täckta.
- Notera gore tex-lappens positon
- Inga ventilationsöppningar under armarna

Är det någon som vet vad detta är?

Bilagor

• DSC01294.jpg
    DSC01294.jpg
    41.3 KB · Visningar: 1,263
  • DSC01293.jpg
    DSC01293.jpg
    42.4 KB · Visningar: 1,230

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tillfälliga modeller...

För ett par år sedan hittade jag en Haglöfs-jacka till förmånligt pris (har för mig att det var på Team Sportia eller nåt i den stilen) och bestämde mig för att kolla upp den lite innan köp.
Hur jag än letade så hittade jag ingen info ö h t, inte ens på Haglöfs hemsida, så jag ringde Haglöfs och frågade om detta var nån sorts piratkopia.
Förklaringen jag fick var att ibland hände det att de hade x antal rullar överblivet tyg som de ville göra sig av med och då tog de fram mönstret från nån utgången modell, sydde upp jackor så långt tyget räckte och sålde sedan partiet hos nån av sina större återförsäljare.
Just min jacka var en sådan. Den fanns alltså i en begränsad upplaga hos en återförsäljare och när den var slutsåld så fanns den inte mera. Alltså en original men inte "officiell" Haglöfs.

Det kan hända att din är en sån.....................

Den är faktiskt inköpt på Haglöfs outlett butik i Avesta.
Tänkte inte på att det kunde vara en prototyp eller någon form av "restmaterial jacka".
Är dock ganska säker på att det satt en lapp med namn på jackan när jag köpte den.

Jag har skickat ett mail till Haglöfs för att bringa lite mer klarhet i frågan. Får se om jag får något svar.

Den här typen av trådar påminner mig om att jag aldrig fick köpa en Haglöfs Barrier Zone Hood. De flesta hade sålts i storstäderna och slutsålda. Jag ringde överallt. Att det fanns så många med behov av en högalpin jacka trodde jag inte. Sen gick den ur sortimentet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips