Fråga om Jacka Haglöfs Rando Q

Hej!
Någon som vet vad detta är för typ av jacka, är den en gore-tex jacka (isåfall hur många lager är det) Tror att det är en utgången modell av Haglöfs och jag hittar inga uppgifter om den.
Någon som vet nåt om modellen?
Har funderingar på att köpa en begagnad sådan.
Hälsningar
Linda

Windstopper

Jag har en Rando jacket, eller hade, den blev tyvärr stulen på nåt konstigt vis i sommar.

Men det är en jätteskön och smidig jacka, med Windstopper, vet inte hur många lager men tror det är 2-lagers Windstopper. Iallafall ett mesh-nät närmast kroppen sen själva Windstopper-tyget.

Jag tycker klart du ska köpa den om du får den billigt och den inte är sliten. Jag köpte nyligen ett par Rando byxor, riktigt sköna dem också :)

Utgångna modeller men jag var nöjd så länge jag hade den, den står emot väta ganska bra, dock inte tät. Sen så har jag en lite nackdel bara och det är att fickorna är precis mellan höften och höftbältet då man har en sådan ryggsäck och då måste man tömma fickorna så det inte skaver.
En till grej som jag saknade var ventilation under armarna men annars var det en suverän jacka tycker jag!!! Windstopperjackan andas väldigt bra tycker jag, bara man tänker på hur mycket man har under och hur hårt man anstränger sig osv.

Lycka till!

Mvh Mattias!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips