Artiklar

Sida: Första Föreg. 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 63 Nästa Sista
Nu är andra numret av Outside här! 4 kommentarer
Vi - min man och jag - har en tvåmanskajak och brukar paddla 1 vecka i skärgården varje sommar. Vi bor utanför Växjö och paddlar gärna på ostkusten. Varje kväll skriver jag loggbok, det är ett roligt ... 4 kommentarer

Korspunktsrapport 69x15

Rapport från Thomas Johansson.
Funderar du på att delta i Tellus Sömnlös i Rudan? Då har du säkert redan tänkt på vilka påfrestningar det kommer att innebära för dig. Och är det så att du siktar på en topp-placering så har du ... 1 kommentar
Tälttester och öring fiske i Pakistan. 3 kommentarer

En paddlares hjärta

Möt Jim Danielsson en av Sveriges mest erfarna långfärdspaddlare. 2 kommentarer
Chamonix är en riktig turistmagnet men i slutet av maj är det varken tjockt med folk i byn eller uppe bland bergen. Upptäck den rofyllda sidan av ... 3 kommentarer
Din kropp är redskapet du inte kan vara utan. Här presenteras några områden som du behöver träna för att förbättra din maximala prestationsförmåga. ... 1 kommentar

Skidåkning i paradiset

Riksgränsen, Lofoten, Lyngen och Abisko är norra nordens absolut finaste toppturs områden. Den 11 april satte jag mig på tåget i Kalmar och åkte upp ... 4 kommentarer
Intervju med Jonas Hollander, ny chefredaktör för tidningen Outside.
Vill du vara med om sommarens mest spännande äventyrsvecka ska du åka till Åre 28 juni till 4 juli. Under Åre Äventyrsfestival arrangeras en mängd tävlingar, kurser, testcenter, filmvisningar, ...

Sommar och ledigt

Varför vänta på det stora äventyret 5 kommentarer

Nudda vid himlen

4810 meter över havet. Högst i Västeuropa. Många försöker, men alla når inte ända fram. Tur med vädret, noggrann acklimatisering och spetsad ... 11 kommentarer
Markant ökning av slitstyrkan på Beals rep Beal lanserar ett nytt repkoncept som bygger på en ny teknik där "impregneringen" sker redan vid fibertillverkningen istället för som tidigare där ...
Inge Bäckström har paddlat i Sommen den femte största sjön i södra Sverige, läs paddlingsberättelsen. 5 kommentarer
Kajakdagarna i Stockholm, arrangerade av Magnus Fischer och My Kreuger, gick av stapen i strålande försommarväder under helgen 8-9 maj 2004. Det var ...
På skidor i Riksgränsen och en av skandinaviens mest undersköna platser; Lofoten. Emil och Karl bodde i paradiset och fick minnen för livet
Eric skall cykla från Afrikas sydspets tillbaka till Sverige, han kommer att rapportera under resans gång till Utsidan, här är första rapporten. 14 kommentarer
Mount Elbrus 2004 Climbing Expedition-teamet var på klättertur i Norska Rjukan i regn och rusk under 3 dagar i slutet på april. 1 kommentar
En berättelse om några dagar i norra Ishavet, en liten bit söder om Nordpolen i ett polarland där det finns fler isbjörnar än människor. 8 kommentarer
Tidig paddling i Roslagen berättad av Jens Melkeraaen. 2 kommentarer

Från Malmö till Marocko

Petra och Martin började cykla 14:e april 2004 från Malmö mot Marocko. Läs rapporterna. 33 kommentarer
Berget Gran Paradiso i den italienska nationalparken med samma namn är kanske Alpernas lättaste 4000-meterstopp.
I denna avdelning hittar du lite tips på hur du kan experimentera med olika motiv och exponeringar.
Ett 84 sidigt tjockt nummer med otroliga artiklar från äventyrsvärlden! 1 kommentar
Connex erbjuder Club Outsidemedlemmar på 30 % rabatt på resor med norrlandtåget under perioden 19 april till 3 juni.
Är forspaddling något för en långfärdskajakist? Jens Marklund provar på. 2 kommentarer

Klatring i Lofoten

En uke hos Nord-Norsk Klatre Skole er en uforglemmelig opplevelse. Dyktige instruktører, fantastisk natur med fjell og sjø, men fremforalt flott ... 1 kommentar
Stefan Samuelsson berättar om rafting och elefantsafari i Nepal. 1 kommentar
Stefan Samuelsson har gjort en vandring och bestigning av Volcan Tajamulco i Guatemala. 1 kommentar