Älskar allt som har med friluftsliv att göra. Jag har vandrat 1000-tals mil genom 16 länder - Sverige, Norge, Danmark, Polen, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Liechtenstein, Österrike, Frankrike, Portugal, Schweiz, Italien, Slovenien, Tjeckien. Tog jägarexamen 2017 och jagar hela hösten och vintern!

Ängar mig åt friluftsliv året runt!
2012 Utsedd till ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011
2013 Startade hela eventet EN UTENATT I MÅNADEN (Tälta året runt)
2014-2015 FÖRST I SVERIGE att bestiga samtliga Sveriges 25 landskaps högsta toppar. Har även besökt samtliga Sveriges 30 nationalparker.
2017 jägarexamen
www.vandringstjejen.se

Användarnamn: Vandringstjejen

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Jakt, Ridning, Utförsåkning

Att älska jakt är så mycket mer än att skjuta ett djur

Att jaga är så mycket mer än att ta kål på ett djur.

Vänskap, planering, meditation, motion, säkerhet, reflektion, observation, naturen, väder, skratt, umgås på lika villkor vare sig du är ung, gammal, kvinna eller man.

Att se hunden göra det arbete som den är till för.

Sist men inte minst fika och en värmande eld i skogen.

Jag älskar att vara ute i naturen. Här hittar jag ro och tid för återhämtning.

Det viktigaste med jakten är faktiskt inte, som många tror, att fälla ett djur. Jag njuter mest av den fina gemenskap som finns i de olika jaktlagen där vi samsas kvinna/man/gammal/ung på samma villkor. Att vi får frysen full av ekologisk och närodlad mat är en fin bonus.

Jakten ägnar jag mig åt på hösten och vintern. På våren och sommaren är det vandringar som gäller för mig, min familj och vår tax Norma.

På min webb hittar du alla mina vandringar, paddlingar och jakteräventyr www.vandringstjejen.se

/Helena

#vandringstjejen #äventyrsfamiljen

2019-08-11 15:14   Fjellbruden
Härligt. Så är det. Jakt är en del av livsstilen.

Getsvedjeberget - Höga Kusten - Sveriges svar på Predikstolen

Jag, Fredrik och våra tre hundar - taxarna Norma och Puma och Springer spanieln Bruno gick upp på Getsvedjeberget, Sveriges svar på Predikstolen, i augusti 2023.

Vi tar husbilen till Småland för jakt trots att de gått ut med orange vädervarning - snökaos

Ha en fin dag!

Helena och Fredrik

Vandring i Reinheimen Nationalpark Norge

I augusti åkte vi med vår plåtis/husbil på en tvåveckors resa i Norge. Ett av alla stopp längs vägen var en vandring i Reinheimen Nationalpark.