Texter om vandringar, erfarenheter, geocaching & friluftsliv

Vandring är en stor passion. Efter ha vandrat i flera år i svenska fjällen och låglandsleder bl.a. Höga Kust-leden och Bergslagsleden har jag vänt kosan mot Sydeuropa. Där finns många intressanta bergsområden bl.a. Pyrenéerna och Alperna. Hittills har jag hunnit med två turer i Pyrenéerna och första gången i franska Alperna i somras (2010). Gjorde en tur i Skottland för flera år sedan. På hemmaplan försöker jag gå ut på Bohusleden när tillfällen ges. Även dagsturer i naturen runt och utanför Göteborg.

Bor numera i Göteborg.

/Jonas

Användarnamn: greenjuice

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Paddling, Foto, Utförsåkning, Vandring, skidåkning, geocaching, matlagning ute i naturen

Andra fotoalbumet från vandring i Ècrin nationalpark

Jag har lagt in flera bilder då vi gick i södra delen av Ècrins nationalpark. Har även positionerat ställen så att ni kan få lite koll på var vi har tältat, gått och pausat...

Gå direkt till fotoalbumet!

Bilder från Écrins nationalpark är upplagda i fotoalbum

Nu har jag lagt upp bilder från vandringen i Écrins nationalparken. Det kommer flera bilder senare. Jag försöker inte lägga in så många bilder. Men turen var sammanlagt tre veckor så det är svårt att bestämma vilka som skall med. Jag försöker ta dem som ger bra bild av nationalparken.

Hemkommen från vandring i Ècrins nationalpark

Förra året blev det ingen någon vandring, varken i Sverige eller utomlands. Anledningen var flyttet från Norrland till Skåne. I år har det blivit av med två vandringar varav en tur på Skåneleden och en längre tur i franska Alperna.