Texter om vandringar, erfarenheter, geocaching & friluftsliv

Vandring är en stor passion. Efter ha vandrat i flera år i svenska fjällen och låglandsleder bl.a. Höga Kust-leden och Bergslagsleden har jag vänt kosan mot Sydeuropa. Där finns många intressanta bergsområden bl.a. Pyrenéerna och Alperna. Hittills har jag hunnit med två turer i Pyrenéerna och första gången i franska Alperna i somras (2010). Gjorde en tur i Skottland för flera år sedan. På hemmaplan försöker jag gå ut på Bohusleden när tillfällen ges. Även dagsturer i naturen runt och utanför Göteborg.

Bor numera i Göteborg.

/Jonas

Användarnamn: greenjuice

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Paddling, Foto, Utförsåkning, Vandring, skidåkning, geocaching, matlagning ute i naturen

Presentation & första inlägg på min blogg

Hej,

Nu har jag startat min blogg på Utsidan. Förut hade jag en blogg på annat ställe på Internet men jag stängde av den pga tidbrist samt kände mig splittrad över att ha olika ställen att skriva och ha koll på. Nu när Utsidan har gjorts om och det finns möjligheter att lägga ut texter dvs blogga känns det mer motiverande igen. Det är dessutom praktiskt och tidsbesparande att ha allt på ett ställe. Men jag ska inte lägga så mycket tid på bloggandet utan jag lägger in texter när jag känner för samt har varit ute på nån tur.