Texter om vandringar, erfarenheter, geocaching & friluftsliv

Vandring är en stor passion. Efter ha vandrat i flera år i svenska fjällen och låglandsleder bl.a. Höga Kust-leden och Bergslagsleden har jag vänt kosan mot Sydeuropa. Där finns många intressanta bergsområden bl.a. Pyrenéerna och Alperna. Hittills har jag hunnit med två turer i Pyrenéerna och första gången i franska Alperna i somras (2010). Gjorde en tur i Skottland för flera år sedan. På hemmaplan försöker jag gå ut på Bohusleden när tillfällen ges. Även dagsturer i naturen runt och utanför Göteborg.

Bor numera i Göteborg.

/Jonas

Användarnamn: greenjuice

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Paddling, Foto, Utförsåkning, Vandring, skidåkning, geocaching, matlagning ute i naturen

Tarptent Sublite Sil

Jag kommer inte med nya texter numera dels för att jag inte har hunnit med så mycket geocaching på sistone och så är vandringssäsongen slut för min del. Istället är det nya drömmar och idéer som jag får hålla mig till under vintern.

Alldeles nyligen såg jag att Henry Shires från Tarptent har lanserat en ytterligare modell av Sublite fast med silnylon-väven. I somras lanserade han den nya tarptält-modellen Sublite med Tyvek-väv. Nu finns en version med Silnylon . Tyvek-väven är bra där miljön är väldigt varm och regnar sällan. Tyvek tål lite regn men inte så länge som jag har förstått. Tältet restes upp med två vandrarstavar som formas som V. Dessutom är det väldigt ventilerande, både fram och bak plus i "taket". Tältet har fullt myggskydd (mesh) också. Se bilder på tältet!