Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

Jag föreläser i Göteborg 5 juni - välkomna!

Anneli Wester föreläser i Göteborg 5 juni. Provsmakning av expeditionsmat endast för de som bokat senast 30 maj!

L I F E R U L E S !
Med hjälp av glädje, självdistans och total nakenhet delar jag med mig av min starka livsresa på ett sätt så det är omöjligt att inte beröras – från sexuella övergrepp i uppväxten som ledde till att jag skadade mig själv och vanvård i psykiatrin i sju år som ledde till att jag brände upp mina fingrar och till slut hängde mig – till juristexamen, maraton och vasalopp, 70 länder och magiska världsrekord på topparna i Himalaya och slutligen till att lita på mänskligheten och kärlek igen.

Supa i kanalen - toppenbra söndagsäventyr!

Livet är här och nu, inte en transportsträcka till något snajs där borta, inte på fredag, på semestern eller i framtiden när jag blir lycklig eller whatever. Livet är idag. Också en helt vanlig söndag.

Jag vaknade av solen som ropade – Anneli, kom och lev, kom!

Så jag gick upp, drog på mig lite kläder och stack ut direkt. Köpte mig frukost på vägen och körde ner till älven. Vinden var fortfarande isande kall så tidigt på majmorgonen, en del gick i mössa och vantar, andra sög i sig av livet och körde all in i shorts. Jag själv körde en mix med min somriga favoritdunjacka och somriga trekvartsbyxor. Kylan bet. Det gjorde inget, jag njöt ändå av min frukost.

Så mycket liv.

Varje gång jag sitter under Älvsborgsbron tänker jag på en polare som hoppade från bron. Det gick så där. Hon överlevde. Sitter i rullstol. Lever i sin egen värld. Jag överlevde också. Ett annat hopp. Jag går för egna ben. Och jag lever inte längre i min egen värld. Förra året entrade jag The Human Community som jag kallar samvaron med andra, att vara i relationer på ett mer närvarande sätt. När jag sitter här tänker jag på att jag behöver hitta ett sätt att hänga här i The Human Community på mitt sätt,  så jag kan både vara i min egen värld men samtidigt vara del av gemenskapen. Att vara stark ensam är ingen motsats till att vara stark tillsammans. För mig kompletterar de varandra. Som höger och vänster hand. Bra att ha båda. Så jag övar på det. Att funka med båda.

Sånt funderade jag på. Jag kände mig priviligierad för att jag har så mycket liv i mitt liv.

Delar man med sig av frukosten får man frukostsällskap!

Pink Power all over the place!!

Livet är nu, värdera ditt nu dyrt, pimpa det, var i det med medvetenhet och använd det!

WoOow, och polaren sålde bilen och köpte moppe. Tål att funderas på!

Argentina och berget bortom höjderna, #1

Ibland är resor längre än de borde få vara. Ibland är bergen högre än de borde få vara. Och ibland är vägen hem längre än den borde få vara. Men det går. Det erfor jag när jag åkte till Argentina för att lufta sin själ och sina vingar. Mitt största äventyr någonsin.

När jag kom hem började skriva en artikelserie om resan. Sen kom livet emellan och tog all plats. Nu är det dags igen. Här kommer artikelserien. Jag tar det från början. Resan är från januari 2013. Fast jag åkte strax innan jul.

Hur jag lärde mig springa igen

Back to basic med mitt naturliga löpsteg, som naturen skapt oss att springa, blev nyckeln till att återigen kunna springa.